Avatar billede krohn Praktikant
18. januar 2011 - 23:37 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

PHP og Mysql

Jeg har problemer med dette PHP script. Skal siges jeg ikke har skrevet det selv, og jeg er er helt "ny" både i PHP, og Mysql
Får følgene fejl: Parse error: syntax error, unexpected ',' in C:\xampp\htdocs\nowsms\index.php on line 17
Køre PHP 5.3.1, og Mysql 5.1.41

PHP script:

<?php
//Database settings
$DB_Host = "localhost";
$db_user = "XXX";
$db_pass = "XXXX";
$db_name = "XXX";

//Connect to the database
$link = mysql_pconnect($DB_Host,$db_user,$db_pass)or die('I can connect');
mysql_select_db ($db_name) or die ('I can select the database');

//Trim inputan. This also eliminates the problem does not
$content = trim ($content);

//insert to table inbox
$sql = "INSERT INTO inbox'
SET id =",
content = ‘$content'";
$query = mysql_query($sql);
?>
Avatar billede hatting Nybegynder
18. januar 2011 - 23:51 #1
//insert to table inbox
$sql = "INSERT INTO inbox
SET id ='',
content = '$content'";
$query = mysql_query($sql);

- du havde en ' lige efter inbox, og " i steder for '' lige efter id=
Avatar billede kdjweb Nybegynder
18. januar 2011 - 23:59 #2
$sql = "INSERT INTO `inbox` (`coloumn_navn`) VALUES (".$content.")";
mysql_query($sql);

Du mangler også at definere i hvilken kolonne du vil smide $content i.
Avatar billede webweaver Praktikant
19. januar 2011 - 00:01 #3
Husk at skrive hvilken linie nr. 17 er, da det ellers kan være svært at hjælpe til tider.

Som nævnt, er der lidt småfejl i dit SQL statement.

Har skrevet det lidt om, hvis det var mig som skulle bruge det.

<?php

//Database settings
$DB_Host = "localhost";
$db_user = "XXX";
$db_pass = "XXXX";
$db_name = "XXX";

//Connect to the database
$link = mysql_connect("$DB_Host", "$db_user", "$db_pass") or die("I can connect");
mysql_select_db("$db_name", $link) or die ("I can select the database");

//Trim inputan. This also eliminates the problem does not
$content = trim($content);

//insert to table inbox
$query = mysql_query("INSERT INTO inbox (id, content) VALUES ('','$content')") or die(mysql_error());

?>
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2011 - 01:52 #4
Måske suppleret med brug af mysql_real_escape_string og $_POST['content'].
Avatar billede webweaver Praktikant
19. januar 2011 - 02:22 #5
Ville være fornuftigt :) Eller lave det med et prepared statement.
Avatar billede krohn Praktikant
19. januar 2011 - 18:40 #6
Takker skal få testet det og vende tilbage.
Er lige ved at "bygge" ny server til test
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2011 - 03:29 #7
Tid at få afsluttet her?
Avatar billede krohn Praktikant
15. marts 2011 - 00:14 #8
Ja det er det. Jeg kom fra dette projekt, eller det er sat på hold. Men deler kerne point ud for jeres indsats, og tid.
Men mangler "svar"
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2011 - 01:19 #9
svar fra mig

husk at vente på de andre
Avatar billede webweaver Praktikant
15. marts 2011 - 09:08 #10
Svar herfra også i såfald :)