Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2011 - 21:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL erstat tabel

Jeg har et lille problem. I forbindelse med min blog, har jeg en masse billeder som har Metatags / EXIF tag gemt. (2000+ billeder).
I den forbindelse er alle titles på billederne sat til "Olympus digital camera). Denne er i databasen gemt i tabellen "alttext".

Herved hedder alle billederne det samme på min webside. Jeg vil derfor gerne have kopieret alle navnene fra tabbellen "filename" til tabellen "alttext", så alle billederne bliver vist med forskellige filnavne på min wenside.

Dette er illustreret ved følgende screen:

http://rasmuskarlsen.dk/DB.PNG

Jeg har prøvet at eksportere til excel, og fjerne alle værdier i "alttext" og uploade den igen, men der går nok galt undervejs, så det ikke virker. --> Det er også en mulighed at alt data i tabellen "alttext" fjernes, da billederne så vil blive genkendt udfra tabellen "filename", så de hver især får et id på websiden.

Hvordan gøres dette?
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
18. januar 2011 - 21:37 #1
Nu er det en mysql database du har, og du har spurt i en ms sql gruppe. Men jeg tror nu nok jeg kan hjælpe alligevel :)

Du bør kunne lave en:

update wp_ngg_pictures
set alttext = filename

Det opdaterer alle rækker, og sætter alttext-kolonnen til at være det samme som filename kolonnen.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2011 - 21:42 #2
Argh sorry :/ Okay ved absolut ingenting om det, men hvordan gør jeg dette?

PS: Har prøvet at slette indhold i tabellen "alttext" men det virker ikke, den kan ikke genkende filnavnet som "filename" når det er lagt i databasen. Så filnavnet skal kopieres.. (Som du beskriver ovenfor)
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2011 - 21:45 #3
Hvis jeg via phpmyadmin, går ind i SQL kommendo kørsel.

Så starter den ud med: SELECT * FROM `wp_ngg_pictures` WHERE 1

Jeg skal vel have brygget denne videre med det du skriver?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2011 - 21:55 #4
Smidder den lige herover istedet :)

http://www.eksperten.dk/spm/929330
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2011 - 22:39 #5
-> Sjang, lig lige et svar i http://www.eksperten.dk/spm/929330