Avatar billede gudher Nybegynder
18. januar 2011 - 15:07 Der er 2 kommentarer

Makro for begyndere

Hej, jeg har fået en række data som skal ordnes let i en grad.
Data består af firmanavn (kolonne a) også 2 kolonner med tal, som skal fungere som henholdsvis x og y aksen.

Hertil vil jeg gerne lave en knap ude ved siden af tallene, som slår det enkelte firma til i grafen. Dette fungerer fint. Problemet er bare at det gerne skulle være muligt at have firma b slået til, uden at firma a er slået til. Dette vil ikke lykkedes idet, der i min makro står at makro2 skal slå grafens 2. punkt i. Dermed er det ikke muligt at slå dem til og fra i tilfældig række følge - dog fungerer det fint hvis jeg gør det fra den ene ende til den anden, men det er jo ikke meningen!

Derudover har jeg et problem med den knap (med tilkoblet makro) som gør at funktionen forsvinder. Makro er lavet således at den altid fjerner det først indsatte punkt i grafen, i stedet for det punkt man ønsker.

Håber i forstår mine spørgsmål, og er i stand til at hjælpe.
Jeg kan smide koderne fra makroerne ind når jeg kommer hjem, hvis det skulle være til hjælp!

På forhånd tak!
Avatar billede egf Nybegynder
25. januar 2011 - 01:49 #1
Altså, ét firma i hver række? Og for hvert firma har du 2 værdier, som skal gøre det ud for x- og y-koordinater i et koordinatsystem?
Det vil sige at du har, fx.

A          B          C
Firma1    Værdi1    Værdi2
Firma 2    ...osv...

...som så giver punktet Firma1: (V1,V2) i koordinatsystemet?

Kan du poste koden for dine knapper? Evt. også dit ark og koordinatsystem...
Avatar billede gudher Nybegynder
27. januar 2011 - 15:15 #2
Jeg har lavet arket færdigt :)

Godt nok på en anden (men ikke mindre god) måde end først forventet.

Du må gerne smide et svar for besværligheden :D