Avatar billede christian-BN Praktikant
18. januar 2011 - 13:33 Der er 2 kommentarer

Fatal error

Hej, nogen der kan gennemskue hvorfor jeg får denne fejl?

Fatal error: Call to a member function title() on a non-object in /Applications/MAMP/htdocs/Musigeek/bpm/creator.class.php on line 55

Linjen som fejler er : echo ($res->hits($i)->container()->title()); // udskriver album, og der er ingen konsekvens i fejlen som jeg ser det. Den skal løbe igennem en løkke på 400 værdier, men den fejler f.eks nogle gange ved row 0, 4, 10 eller 11 af de gange jeg har testet den med forskellige værdier.

Jeg har også forsøgt mig med echo ($res->hits($i)->title()->container()->title()); istedet, gør ingen forskel.

<?
private function find_song($var) {
    $string = file_get_contents("http://md.shop2download.com/.....");
    $res = new ProductResponse();
    $res->parseFromString($string);
    $i = 0;
        while ($res->hits($i)) {
            echo "".($res->hits($i)->title()).""; // udskriver titel
                $j = 0;
                echo ($res->hits($i)->container()->title()); // udskriver album
                while ($res->hits($i)->mainContributors($j)) {
                    echo " - (".($res->hits($i)->mainContributors($j)->name()).")"; // udskriver kunstner
                    $j++;
                }
            $i++;
        }
?>
Avatar billede repox Seniormester
18. januar 2011 - 14:07 #1
Fejlen skyldes at du forsøger at tilgå en klasse-funktion (som er kaldet title() ) på et element som ikke er en klasse.
Avatar billede christian-BN Praktikant
27. januar 2011 - 20:49 #2
Tak for det.. har fået løst problemet nu.

Men nu jeg er ved det at kalde en klasse-funktion. Er det muligt at hente en funktion fra en ekstern klasse?

hvis jeg har en funktion i klassen foo, som som hedder foobar1. Kan jeg så kalde den i en klasse det hedder bar. eks.

class bar {

public function test() {
  list kode...
  $this->foobar 1();
}

Om ikke andet er der ihvertfald points hvis du ligger et svar :)