Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
18. januar 2011 - 12:04 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

HTML Form - Hvordan gemmes data?

Hej alle, jeg har lavet en html/css form, som man skal udfylde, og derefter mangler jeg at når en bruger trykker på SUBMIT, bliver informationen gemt, og evt. sendt til min mail?

Nogle der kan forklare mig hvordan man gør?
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
18. januar 2011 - 12:13 #1
forresten, så er der et link til den form jeg snakker om her:

http://www.worldofkruse.com/testpage/MemberApplications.html
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. januar 2011 - 12:48 #2
Da jeg kan se du har One.com og ved at one.com understøtter PHP skal du gøre det vha PHP.

En anden gang bør du lige fortælle os hvilket sprog din host bruger.

http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=22&artikel=Lav.en.simpel.mailform.i.PHP
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
18. januar 2011 - 13:30 #3
Tak for hurtigt svar, men jeg kan stadig ikke få det til at virke, sad faktisk selv lige og kiggede på den side.

Min form ser sådan her ud:

<form action="finishedapplications.php" method="post" class="niceform">

og mit "print" ser sådan her ud: (det der kommer når man trykker Submit)

<?php

<title> Application </title>

$name = $_POST["name"];
$ign = $_POST["ign"];
$referral = $_POST["referral"];
$email = $_POST["email"];
$reason = $_POST["reason"];
$bringtoserver = $_POST["bringtoserver"];
$gender = $_POST["gender"];
$dobMonth = $_POST["dobMonth"];
$dobDay = $_POST["dobDay"];
$dobYear = $_POST["dobYear"];
$OldStyle = $_POST["OldStyle"];
$Modern = $_POST["Modern"];
$Western = $_POST["Western"];
$Other = $_POST["Other"];
$languages = $_POST["languages"];
$additionalinfo = $_POST["additionalinfo"];

$message = echo "
Name:" . $name ."
Ingame Name:" . $ign ."
Referral:" . $referral ."
E-mail:" . $email ."
";

echo "$message"

?>

Hvorfor virker det ikke? havde et send til mail link før, men fik ingen mail. I starten når jeg trykkede på Submit, og jeg kun havde angivet variabler, fik jeg en blank side. Men nu hvor jeg har angiver echo og mail (havde jeg før) kan den pludselig slet ikke loade siden.

Webstedet kan ikke vise siden.
HTTP 500
  Mest sandsynlige årsager:
•Webstedet er under vedligeholdelse.
•Webstedet har en programmeringsfejl.

  Prøv at:
    Opdater siden.

    Gå tilbage til den forrige side.

Nogle ideér?
Avatar billede webweaver Praktikant
18. januar 2011 - 13:39 #4
Du starter med en fejl som det første. Du kan ikke skrive <title>Application</title> i din PHP. Det er ikke PHP! Så skal du bruge echo, print eller flytte det over <?php
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
18. januar 2011 - 13:44 #5
Haha, min fejl :p. det sletter jeg bare, men hvad ellers :o?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. januar 2011 - 13:56 #6
<title> Application </title>

<?php

$name = $_POST["name"];
$ign = $_POST["ign"];
$referral = $_POST["referral"];
$email = $_POST["email"];
$reason = $_POST["reason"];
$bringtoserver = $_POST["bringtoserver"];
$gender = $_POST["gender"];
$dobMonth = $_POST["dobMonth"];
$dobDay = $_POST["dobDay"];
$dobYear = $_POST["dobYear"];
$OldStyle = $_POST["OldStyle"];
$Modern = $_POST["Modern"];
$Western = $_POST["Western"];
$Other = $_POST["Other"];
$languages = $_POST["languages"];
$additionalinfo = $_POST["additionalinfo"];

$message = echo "Name: " . $name ."Ingame Name: " . $ign ." Referral: " . $referral ."E-mail: " . $email;

echo "$message"

?>

Nu har jeg ikke lige testet det her, men umiddelbart var din message string ikke helt rigtig.
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
18. januar 2011 - 14:08 #7
får stadig samme udfald :/ - min hjemmeside udskriver bare en fejl :( og siden kommer ikke engang frem.

prøv evt. min form. jeg vender tilbage om 2 timers tid, skal lige arbejde med nogle lektier.
Avatar billede webweaver Praktikant
18. januar 2011 - 14:50 #8
$message string er rigtig nok. Der er så ingen grund til at have "" til sidst, men det burde ikke give fejl. Så det er ikke der at der skal rettes.

MathiasKruse, din fejl ligger nu nederst.

echo "$message" rettes til echo $message;
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
18. januar 2011 - 15:41 #9
Får stadig samme fejl :s. Den kan ikke generere nogen siden. får bare fejl :/
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. januar 2011 - 15:50 #10
Fejlen ligger vist også i dobbelt echo statement prøv at skrive:

$message = "Name: " . $name ."Ingame Name: " . $ign ." Referral: " . $referral ."E-mail: " . $email;

echo "$message";
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
18. januar 2011 - 16:21 #11
Forstår slet ingenting, nu har jeg lyttet på jer alle, og min side vil stadig slet ikk vises. Kopierer lige koden herind igen.

<?php

$name = $_POST["name"];
$ign = $_POST["ign"];
$referral = $_POST["referral"];
$email = $_POST["email"];
$reason = $_POST["reason"];
$bringtoserver = $_POST["bringtoserver"];
$gender = $_POST["gender"];
$dobMonth = $_POST["dobMonth"];
$dobDay = $_POST["dobDay"];
$dobYear = $_POST["dobYear"];
$OldStyle = $_POST["OldStyle"];
$Modern = $_POST["Modern"];
$Western = $_POST["Western"];
$Other = $_POST["Other"];
$languages = $_POST["languages"];
$additionalinfo = $_POST["additionalinfo"];

$name = $_POST["name"];
$ign = $_POST["ign"];
$referral = $_POST["referral"];
$email = $_POST["email"];
$reason = $_POST["reason"];
$bringtoserver = $_POST["bringtoserver"];
$gender = $_POST["gender"];
$dobMonth = $_POST["dobMonth"];
$dobDay = $_POST["dobDay"];
$dobYear = $_POST["dobYear"];
$OldStyle = $_POST["OldStyle"];
$Modern = $_POST["Modern"];
$Western = $_POST["Western"];
$Other = $_POST["Other"];
$languages = $_POST["languages"];
$additionalinfo = $_POST["additionalinfo"];

$message = "Name: " . $name ."Ingame Name: " . $ign ." Referral: " . $referral ."E-mail: " . $email;

echo "$message";

mail(mathiaskruse@cdnet.dk,MemberApplication,$message,WorldofKruse)

?>
Avatar billede webweaver Praktikant
18. januar 2011 - 16:56 #12
Ja og der var fejl i dobbelt echo som heinzdmx også opdagede. Der har været mange ting. Og du har stadig "" omkring din echo.

Nu kan vi godt være sikker på at PHP koden er fejlfri efterhånden, hvis den ser således ud;

<title> Application </title>

<?php

$name = $_POST["name"];
$ign = $_POST["ign"];
$referral = $_POST["referral"];
$email = $_POST["email"];
$reason = $_POST["reason"];
$bringtoserver = $_POST["bringtoserver"];
$gender = $_POST["gender"];
$dobMonth = $_POST["dobMonth"];
$dobDay = $_POST["dobDay"];
$dobYear = $_POST["dobYear"];
$OldStyle = $_POST["OldStyle"];
$Modern = $_POST["Modern"];
$Western = $_POST["Western"];
$Other = $_POST["Other"];
$languages = $_POST["languages"];
$additionalinfo = $_POST["additionalinfo"];

$message = "Name: " . $name . "Ingame Name: " . $ign . "Referral: " . $referral . "E-mail: " . $email;

echo $message;
echo "test";

?>

Jeg vil godt se koden på din form, hvis du stadig ikke kan få noget frem ved ovenstående.
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
18. januar 2011 - 18:21 #13
Min fil:

<?php

$name = $_POST["name"];
$ign = $_POST["ign"];
$referral = $_POST["referral"];
$email = $_POST["email"];
$reason = $_POST["reason"];
$bringtoserver = $_POST["bringtoserver"];
$gender = $_POST["gender"];
$dobMonth = $_POST["dobMonth"];
$dobDay = $_POST["dobDay"];
$dobYear = $_POST["dobYear"];
$OldStyle = $_POST["OldStyle"];
$Modern = $_POST["Modern"];
$Western = $_POST["Western"];
$Other = $_POST["Other"];
$languages = $_POST["languages"];
$additionalinfo = $_POST["additionalinfo"];

$name = $_POST["name"];
$ign = $_POST["ign"];
$referral = $_POST["referral"];
$email = $_POST["email"];
$reason = $_POST["reason"];
$bringtoserver = $_POST["bringtoserver"];
$gender = $_POST["gender"];
$dobMonth = $_POST["dobMonth"];
$dobDay = $_POST["dobDay"];
$dobYear = $_POST["dobYear"];
$OldStyle = $_POST["OldStyle"];
$Modern = $_POST["Modern"];
$Western = $_POST["Western"];
$Other = $_POST["Other"];
$languages = $_POST["languages"];
$additionalinfo = $_POST["additionalinfo"];

$message = "Name: " . $name . "Ingame Name: " . $ign . "Referral: " . $referral . "E-mail: " . $email;

echo $message;
echo "test";

mail(mathiaskruse@cdnet.dk,MemberApplication,$message,WorldofKruse)

?>

og så form:

<form action="finishedapplications.php" method="post" class="niceform">

Virker stadig ikke :/ forstår ingenting!
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. januar 2011 - 18:31 #14
Hvorfor har du 2 gange dine $name = $_Post....

kode?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. januar 2011 - 18:34 #15
Prøv at slå error messages til på dit web hotel..

one.com/admin

Avanceret (den med tandhjulet)
Avatar billede webweaver Praktikant
18. januar 2011 - 18:41 #16
Først og fremmest, hvorfor har du dine variabler 2 gange? Fjern det ene sæt.

For det andet, skriver du din mail(); funktion forkert. Du mangler gåseøjne og et semikolon til sidst.

mail("mathiaskruse@cdnet.dk", "MemberApplication", $message, "From: mail@mail.com");

Du bør læse mere omkring basal PHP med mere, hvis du vil arbejde med det.

I din fil med formen, har du en masse andet end inputfelter stående i din form. Du bør kunne rykke <form ... > ned til omkring det første <input.. istedet for at have et halvt site inde i først.
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
18. januar 2011 - 21:32 #17
Hej eksperter, jeg fik det til at virke :D ! Tusind tak til alle, vil gerne tillade mig at spørge efter en super god PHP hjælp side, da jeg har kigget en del rundt, men endnu ikke fundet noget der beskriver forms og mail() osv. meget dybt.

Tak til alle de hjælpsomme svar!
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. januar 2011 - 21:37 #18
http://www.phpartikler.dk/

Er et bud på et sted at starte.

Jeg lægger et svar her, så kan du dele mellem mig og webweaver når han har lagt et svar.
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
18. januar 2011 - 21:46 #19
God idé, jeg vil kigge lidt på det, hvordan deler jeg pointene? accepterer bare begge svar?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. januar 2011 - 21:52 #20
Du venter til webweaver har lagt et svar.

Derefter kan du markere hver vores svar i en tjek box ud fra svaret.
og så nede i bunden kan du vist dele pointene lige ud.

Hvordan ved jeg faktisk ikke, har kun oprettet 2 spørgsmål på Eksperten og ingen har haft mere end 1 svar..
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
18. januar 2011 - 21:55 #21
Okay :D jeg venter, ellers så får du ihvertfald points imorgen :) tak for hjælpen!
Avatar billede webweaver Praktikant
18. januar 2011 - 23:38 #22
Jeg kan godt lide at kigge på http://www.codewalkers.com/ efter PHP nogle gange. De har nogle gode tutorials og så videre.. Det er dog på engelsk.

Og hermed et svar.
Avatar billede Mathiaskruse Nybegynder
19. januar 2011 - 11:53 #23
Jeg takker rigtigt mange gange til alle der har svaret :) stor hjælp!