Avatar billede DiMadria22 Nybegynder
17. januar 2011 - 21:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløs problemer :(

Hej allesammen
Jeg er ikke den store IT ekspert, så ville spørge til råds hos jer, da jeg ikke får noget hjælp af Fullrate's support.

Jeg fik en ny router i dag, da den gamle ikke virket optimalt.
Vi har 3 bærbare her i hjemmet, og den nye router virker helt fint hos dem. Men jeg har problemer med at komme på. Jeg kan ikke engang indtaste koden, når jeg trykker opret forbindelse siger den bare at der ikke kunne oprette for forbindelse til netværket. Jeg har prøvet alt, har genstartet min computer flere gange, Supporten fra fullrate ændret navn og kode for at se om det virket, men uden nogen forskel. Det er bare mærkeligt, fordi der er ikke noget i vejen med mit netværkskort, da den virker fint hvis jeg bruger min nabos.

Håber I vil hjælpe, det er ikke rart når selv "eksperterne" hos fullrate ikke kan hjælpe :-)
17. januar 2011 - 22:02 #1
Velkommen til E. ...

'Velkendt' problem -> Du skal ændre KANAL på din Router! Der er mulighed for at der er andre trådløse enheder i nærheden, som sender på samme kanal, og så "kæmper" de om vejen...

Er det en relativ gammel PC DU bruger (den der er lidt problemer med) ?

---

PS: Hvilket OS-Styresystem ?
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede DiMadria22 Nybegynder
17. januar 2011 - 22:10 #2
Mange tak :)

Hvis jeg bare vidste hvordan man skiftet kanal. Nej det er en ret ny bærbar, og jeg bruger Win7.
Avatar billede DiMadria22 Nybegynder
17. januar 2011 - 22:57 #3
Tusind tak for hjælpen! Jeg Googlede mig frem til hvordan man skiftet kanal, og det virker perfekt nu! :-)
18. januar 2011 - 06:47 #4
Bingo!

Hermed lagt et [svar] fra mig...

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

PS: Mærkelig at "FullRate" ikke kender den løsning/mulighed ?
Avatar billede DiMadria22 Nybegynder
18. januar 2011 - 08:29 #5
Ja, det var ret mærkeligt at de ikke kunne hjælpe, da det ser ud til at det var en simpel løsning