Avatar billede madiedk Nybegynder
17. januar 2011 - 19:13 Der er 7 kommentarer

fejl i VBA koden?

underlig periodisk fejl i vba
jeg har følgende kode i excel:

Sub test()

Dim p As Object
Dim i As String
i = 1
Do While i < 10
    Worksheets("sheet1").Select

    Range("a1").Select

    Selection.Copy

    Set p = ActiveSheet.Pictures.Paste

i = i + 1
Loop

End Sub

problemet er at nogle gange kommer der en fejl i excel der siger

run-time error 1004
microsoft office excel cannot paste the data

ved

"Set p =ActiveSheet.Pictures.Paste"

og nogle gange virker det.
nogle ideer?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. januar 2011 - 19:32 #1
området, du kopiere fra, er tomt.
Avatar billede madiedk Nybegynder
17. januar 2011 - 19:50 #2
nej, jeg er programmør og har haft andre mennesker over og brugt timer på det. Så det er gennem tjekket. Jeg tror det er en fejl i excel, leder efter en form for workaround
Avatar billede claes57 Ekspert
17. januar 2011 - 20:11 #3
hvis du ikke skriver, hvad du har testet, så kommer jeg nok bare med en række forslag, som du har prøvet. Det gider jeg ikke.
du har testet
http://support.microsoft.com/kb/210684
http://support.microsoft.com/kb/818808
og Årsag:
Denne fejlmeddelelse forekommer, hvis afkrydsningsfeltet Lås projekt for visning er markeret, og der afspilles en makro, der anvender metoden .SaveAs og anvender xlText som værdi i argumentet FileFormat.

så det er det heller ikke.
Avatar billede madiedk Nybegynder
18. januar 2011 - 22:16 #4
Jeg har kigget på de 2 sider du har linket til. Men ingen af dem referer til mit problem. Deres løsning er heller ikke mulig i min situation. Problemet er at Den nogle gange virker og andre gange ikke. Nogle gange kører løkken igennem 5 gange inden den fejler andre gange 11, sjældent kører den helt i gennem uden problemer. Jeg er desperat for at få løst problemet:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2011 - 10:08 #5
er det noget med udklipsholderen i office, der kan rumme 12 billeder før den prompter brugeren?
og så skal den jo kun køre 9 gange (?)
Avatar billede excelent Ekspert
19. januar 2011 - 16:34 #6
Hvad skal koden gøre ?
Avatar billede hansj Praktikant
21. januar 2011 - 15:09 #7
Dim i As String
i = 1
...???

Dim i As Byte
må være at foretrække