Avatar billede mogenslj Nybegynder
17. januar 2011 - 16:17 Der er 1 løsning

Videoredigering

Jeg har i mange år været ejer af et Sony DCR PC7E video kamera.
Derfor har jeg liggende en bunke kassetter med optagelser fra div. ferier, som jeg længe har haft drømme om at kunne redigere.
Jeg er abonnent på 'Komputer For Alle' og læser derfor mange artikler om bl.a. mit emne og har efterhånden installeret 3 forskellige programmer til videobehandling. Det drejer sig om:
  1. Magix Movie Edit Pro Silver
  2. Pinnacle VideoSpin
  3. Avidemux 2.5
Jeg har tilsluttet mit kamera fra 'Video Out' på forsiden af kameraet til et IEEE 1394-kort fra Via OHCI Compliant. Kortet sidder i min pc med WindowsXP, men kan skiftes til én med Windows7.
Mit spørgsmål er: Hvilket program bør jeg bruge, og hvordan kommer jeg i gang?
Avatar billede mogenslj Nybegynder
01. februar 2011 - 11:13 #1
Da jeg hidtil ikke har modtaget noget forslag til mit indlæg, vil jeg hermed lukke tråden.
Jeg kan fortælle, at jeg har kopieret min video fra Sony kameraet til pc'en ved hjælp af Windows Movie Maker. Med dette som grundlag vil jeg herefter forsøge mig frem med redigering med de opremsede programmer.