Avatar billede KESDA Nybegynder
17. januar 2011 - 15:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp: Objektreferencen er ikke indstillet til en forekomst af et objekt.

Jeg bakser med en opgave der er ved at drive mit til vanvid.
Den går på at jeg fra Office (2003) skal hente nogel data fra det centrale system. Disse data stilles til rådighed via en dll. Programmet bag håndtere nogel webservices asmt logon systemet.
Denne dll forsøger jeg at tilgå med en windows add-in. som min VBA kode kan snakke med. Jeg bruger Visual studio 2008

Min VBA (Excel)kode ser således ud:
Private Sub FindKunde()
    Dim testclass As New DotNetLibrary.DotNetKnd

    Range("C8").Select
    Selection.Value = testclass.FindKunde("0104631903")
End Sub

Min VB.NET kode i projektet DotNetLibrary ser sådan ud:

Imports System
Imports System.Collections.Generic
Imports System.Text
Imports System.Runtime.InteropServices
Imports System.ComponentModel
Imports xxx.yyy.Services.CentraleData.NativeServices
Imports xxx.yyy.Services.CentraleData
Imports xxx.yyy.Signon

Namespace DotNetLibrary

    <ClassInterface(ClassInterfaceType.AutoDual)> _
    Public Class DotNetKnd

        Public Function FindKunde(ByVal kndNr As String) As Object

        Try
  --->      Dim Service As Object = New xxx.yyy.Services.CentraleData.HentKundeService
            If Service IsNot Nothing Then
                Dim kunde As RSKunde = Service.hentkunde(kndNr)
                If kunde Is Nothing Then
                    Return "Ingen fundet"
                Else
                    Return kunde.fornavn & " " & kunde.efternavn
                End If
            Else
                Return "Hentkundeserice er nothing"
            End If
        Catch ex As Exception
            Return "fejl " & ex.Message.ToString
        End Try
    End Function

  End Class
End Namespace

Linien der er mærket med ---> giver fejlen: Objektreferencen er ikke indstillet til en forekomst af et objekt. Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert? Jeg har lidt svært med det objectorienterede. Eller er jeg gået i en helt forkert retning?

Håber det er nok til at forstå problemet
På forhånd tak
Avatar billede KESDA Nybegynder
04. april 2011 - 07:47 #1
Hej igen
Har stadig ikke fundet en løsning på problemet, og har ikke haft response. Sikker nok fordi problemet er for ipresis beskrevet.
Lukke og leder videre.
Avatar billede KESDA Nybegynder
02. maj 2011 - 08:17 #2
Spørgsmålet lukkes