Avatar billede jkaaaa Praktikant
17. januar 2011 - 11:20 Der er 2 kommentarer

Validering

Jeg er helt blank men har fået stykket noget sammen der virker. Men jeg mangler en validering så man ikke kan sende uden at alle felter med * er udfyldte. Jeg har forsøgt at hugge div. men uden jeg har kunnet få det til at virke. Er der nogen der kan hjælpe?

HTML filen med formular der sender til .PHP:

<body>
      <div id="all">
          <div id="head">
              <p id="top-ribbon"></p>
              <h1><a href="#">g.dk</a><span>Dansk V&#230;rdi Registering</span></h1>

              <ul id="menu">
                  <li><a href="index.html">Forside</a></li>
                  <li><a href="Re"></a></li>
                                <li><a href="afmeld.htm">Afmeld</a></li>
                  <li><a href="kontakt.htm">Kontakt</a></li>
                                    <li><a href="Omos.htm">Om os</a></li>
              </ul>
          </div>

          <h2>Reg</h2>

        <p> Ved <p>

          <p>

        <form action="insert.php" method="post" style="line-height:24px;">
<div id="Gtekst">
G *</div>    <input type="text" id="G" name="g" size="32" maxlength="32" /> <br>
<div id="Fornavntekst"> Fornavn *</div>  <input type="text" id="Fornavn" name="fornavn" size="32" maxlength="32" /><br>
<div id="Efternavntekst"> Efternavn *</div>      <input type="text" id="Efternavn" name="efternavn" size="32" maxlength="32" /><br>
<div id="Adressetekst"> Adresse *</div>      <input type="text" id="Adresse" name="adresse" size="32" maxlength="32" /><br>
<div id="Bytekst"> Postnr* og by *</div>  <input type="text" id="Post" name="postnr" size="3" maxlength="4" />
<input type="text" id="By" name="b" size="22" maxlength="22" /><br>
<div id="Telefon1tekst"> Telefon 1 *</div>  <input type="text" id="Telefon1" name="telefon1" size="32" maxlength="32" /><br>
<div id="Telefon2tekst"> Telefon 2</div>  <input type="text" id="Telefon2" name="telefon2" size="32" maxlength="32" /><br>
<div id="Mailtekst"> E-mail *</div>  <input type="text" id="Mail" name="brev" size="32" maxlength="32" /><br><br>

<input class="button" id="Send" type="submit" value="Send" style="cursor:pointer" name="send" />

</form>

.PHP fil som formularen bliver sendt ti:

<?php
$con = mysql_connect("mydb19.surftown.dk","jkaa","Brug");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

mysql_select_db("jkaa", $con);mysql_query("SET NAMES utf8");
mysql_query("SET character_set_results='utf8'");

$sql="INSERT INTO my_db (G, Fornavn, Efternavn, Adresse, Postnr, B, Telefon1, Telefon2, brev, dato)
VALUES
('$_POST[g]','$_POST[fornavn]','$_POST[efternavn]', '$_POST[adresse]', '$_POST[postnr]', '$_POST[b]','$_POST[telefon1]', '$_POST[telefon2]', '$_POST[brev]', NOW())";

if (!mysql_query($sql,$con))
  {
  die('Error: ' . mysql_error());
  }
echo "Er nu indsendt";

mysql_close($con)
?>

<?php
$con = mysql_connect("mydb19.surftown.dk","jkaa","Brug");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

mysql_select_db("jkaa", $con);mysql_query("SET NAMES utf8");
mysql_query("SET character_set_results='utf8'");

$sql="INSERT INTO my_db_all (G, Fornavn, Efternavn, Adresse, Postnr, B, Telefon1, Telefon2, brev, dato)
VALUES
('$_POST[g]','$_POST[fornavn]','$_POST[efternavn]', '$_POST[adresse]', '$_POST[postnr]', '$_POST[b]','$_POST[telefon1]', '$_POST[telefon2]', '$_POST[brev]', NOW())";

if (!mysql_query($sql,$con))
  {
  die('Error: ' . mysql_error());
  }
echo "";

mysql_close($con)
?>
Avatar billede dk-andersson Nybegynder
18. januar 2011 - 08:25 #1
Du kan bruge jquery

tilføj dette i din head.
<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script>
  <script type="text/javascript" src="http://dev.jquery.com/view/trunk/plugins/validate/jquery.validate.js"></script>

<script>
  $(document).ready(function(){
    $("#commentForm").validate();
  });
  </script>

og så skal du bare tilføje denne class til de felter du ønsker skal udfylds:

class="required"

bemærk dog at den kun tjekker om felter er udfyldt.. du kan google dette plugin for mere information omkring det.
Avatar billede cpufan Juniormester
21. januar 2011 - 10:50 #2
Du bør få fjernet dine loginoplysninger til mysql her fra tråden,
hvis du ikke kan det, skal du ændre passwordet til din mysql-db.

Ellers vil den blive misbrugt, nu du har offentliggjort den her.