Avatar billede supercitron Nybegynder
14. januar 2011 - 16:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

cvs Import porgram som virker til KreditNota, men kan ikke få notat felt tekst på linje med.

Jeg har et import programmet som virker og indlæser korrekt
fra csv fil til ordrekartoteket.

Nu vil brugeren også indsætte tekst på ordre linie fra csv filen.
dvs. jeg har defineret et "felt" i csv filen og denne har jeg også som variable i C5, men kan ikke knytte det til et Notat felt på linjen. (det er en anden tabel og denne nye linje skal oprettes etc.)

hvorledes opretter jeg et tilknyttet notatfelt med tekst til en ordre linje?

Jeg tror det er ret lige til og håber på lidt hjælp.
variablen er indlæst som

str 100 notattekst

på forhånd tak.
Avatar billede dpd Nybegynder
17. januar 2011 - 22:31 #1
Tilføj lige efter INSERT OrdLinie:
INTRODUCE Notat[NotatIdx,FileNum(OrdLinie),OrdLinie.RecId]
  SET Tekst =  &Notattekst
  INSERT Notat

Læs iøvrigt http://www.eksperten.dk/spm/818242
Avatar billede supercitron Nybegynder
20. januar 2011 - 18:14 #2
Det virker som det "skal" dvs. den indsætter tekst på den ønskede linje, men den kan ikke indsætte æ ø å.
Er det et sted man skal ændre det i importen eller er det en opsætnings ting?
Avatar billede dpd Nybegynder
21. januar 2011 - 01:08 #3
Består filen af ANSI tegn skal teksten konverteres til ASCII.
  SET Tekst = SysInfo(5031,&Notattekst)

Funktionen #Ansi2Ascii bør også kunne bruges:
  SET Tekst = #Ansi2Ascii(&Notattekst)

Læs Tekst_Konvertering under MAC
Avatar billede supercitron Nybegynder
21. januar 2011 - 18:09 #4
Jeg har testet og det virker ikke og den kan ikke benytte funktionen #Ansi2Ascii den fejler.

dvs. æ bliver til µ. Jeg har læst andre steder det kan være systemet er sat til andet encoding, men jeg havde håbet der var en mulighed for at gøre det i XAL programmet.

lidt i stil med SysInfo(5031,&Notattekst), men det virker ikke.

teksten kommer fra en csv fil, men jeg kan huske at rode med det for 6 måneder siden, men kan ikke huske hvor jeg satte det op henne...
Eller om jeg ikke fik det gjort.

Er det muligt at lave en søg/erstat til et tegn som C5 kan læse som æøå?
Avatar billede supercitron Nybegynder
26. januar 2011 - 15:20 #5
Jeg fik det til at virke det er filen som driller og ikke importen.
Mange tak for hjælpen.
Her er dine points.