Avatar billede Newbee1 Novice
14. januar 2011 - 10:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fortløbende nummer

Hej

Kan det lade sig gøre at lave en formular, hvor man indtaster et start nummer og et slut nummer, så access automatisk opretter en ny post, for hvert nummer ?

MVH

Tony
Avatar billede mugs Novice
14. januar 2011 - 10:34 #1
Ikke afprøvet:

Dim start As long, slut As long, Rst As Recordset
start = InputBox(Prompt:="Indtast start.", Title:="Start", Default:="")
slut = InputBox(Prompt:="Indtast slut", Title:="Slut", Default:="")
For DIT NUMMERFELT = start To slut
Set Rst = DBEngine.Workspaces(0).Databases(0).OpenRecordset("DIN TABEL")
    With Rst
    .AddNew
    ![DIT NUMMERFELT] = start
    .Update
End With
Next
Me.Requery
Avatar billede Newbee1 Novice
14. januar 2011 - 15:32 #2
Hej Igen Mugs.

Jeg har lavet en lille DB, med en tabel og en formular.
(Formular indeholder et start og et slut felt, der er forbundet med mit nummerfelt kollonen i tabelen? Er dette rigtigt ?

Jeg har indsat din kode, ved åbning af formular.

Den kommer med en fejl meddelse:

Variable required - cant assign to this expression.

(Mit nummerfelt er farvet blåt i "For DIT NUMMERFELT = start To slut") Jeg har selvfølgelig rettet det til mit eget feltnavn.

Kan du gennemskue, hvad jeg har gjort forkert ?

MVH

Tony
Avatar billede mugs Novice
14. januar 2011 - 16:22 #3
Kan du sende din db som en .zip fil (ikke 2007) til:

mugs snabelting bbsyd.dk

så ser jeg på det.
Avatar billede mugs Novice
17. januar 2011 - 18:27 #4
Db rettet og returneret med en helt anden kode:

Dim start As Double, slut As Double, Driver As String
Driver = InputBox(Prompt:="Indtast Chauffør, du vil tilføje.", Title:="Opret nye poster", Default:="")
start = InputBox(Prompt:="Indtast første nr, du vil tilføje.", Title:="Opret nye poster", Default:="")
slut = InputBox(Prompt:="Indtast første nr, du vil tilføje.", Title:="Opret nye poster", Default:="")
For start = start To slut Step 1
DoCmd.GoToRecord acForm, "FRMSeals", acNewRec, 1
Me.Sealno = start
Me.Driver = Driver
Next

Tak for point.