Avatar billede sebjlan Nybegynder
14. januar 2011 - 01:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

BATCH, gennemløb filer og ændr filnavn på baggrund af output fra program

Hej eksperter

Jeg har en mappe, som indeholder en masse filer. De fleste af disse har samme filtype (lad os sige '.ext'), men ikke dem alle. Nogle af disse filer ligger i undermapper og andre ligger i undermapper i undermapperne.
Jeg vil gerne køre en kommando for hver eneste af disse filer med endelsen '.ext' og på baggrund af outputtet fra denne kommando ændre filnavnet.

Lad mig komme med et eksempel:

Lad os sige, at mine filer ligger i 'C:\folder', så jeg har måske følgende filer

C:\folder\testfile1.ext
C:\folder\subfolder\testfile2.ext
C:\folder\subfolder\subsubfolder\testfile3.ext

For hver af disse tre filer vil jeg gerne køre kommandoen

fileinfo <filename>

Denne kommando giver et output, hvor en af linjerne i outputtet indeholder (fx) strengen

file vX.Y.Z

hvor X, Y, Z er tal. Lad os sige at følgende tre kald kaldes

fileinfo C:\folder\testfile1.ext
fileinfo C:\folder\subfolder\testfile2.ext
fileinfo C:\folder\subfolder\subsubfolder\testfile3.ext

og de tre respektive output-linjer, som jeg er interesseret i, bliver

file v1.2.3
file v4.7.9
file v8.1.1

Jeg vil dernæst gerne omdøbe filerne til

C:\folder\testfile1-[v1.2.3].ext
C:\folder\subfolder\testfile2-[v4.7.9].ext
C:\folder\subfolder\subsubfolder\testfile3-[v8.1.1].ext

Jeg kan forestille mig en for-løkke, hvor følgende kald bliver brugt for hver fil (kun for filer med endelsen '.ext')

fileinfo <filename> | find "file"

eftersom linjen med strengen "file vX.Y.Z" er den eneste linje, som indeholder ordet "file". Dette vil skrive hele den linje, jeg søger, og dermed også "vX.Y.Z"-bidden.

Jeg kan dog ikke lige se, hvordan jeg kommer videre.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2011 - 02:02 #1
Det kan formentligt laves som BAT, men koden vil se noget kønnere ud som VBS!
Avatar billede sebjlan Nybegynder
14. januar 2011 - 02:12 #2
Okay. Jeg har ikke meget forstand på BAT og ingen forstand på VBS, så det hjælper mig ikke meget.
Avatar billede smlange Nybegynder
31. januar 2011 - 14:57 #3
Ej løst.
Avatar billede sebjlan Nybegynder
31. januar 2011 - 14:59 #4
Hovsa...