Avatar billede lineriber Praktikant
13. januar 2011 - 13:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Manglende forbindelse på trådløs netværk efter standby

Hej eksperter

Jeg er efterhånden ved at være p.... irriteret over at min private bærbar pc ikke kan få ordentlig forbindelse til mit trådløse internet, efter at pc'en har være i standby.

Det er en Lenovo (IBM) T61 med et indbygget netværkskort der vist hedder "Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN"

Problemet opstår kun når pc'en har været i standby, og startes igen. Det ser ud som om at den opretter forbindelse fint nok, men det virker bare ikke altid. Og nogle gange får den status "Begrænset eller ingen forbindelse", når jeg kigger inde i menuen hvor man kan vælge mellem de tilgængelige trådløse netværksforbindelser.
Det løses ved at trykke "Afbryd forbindelse" og derefter "Opret forbindelse" igen.

Jeg har IKKE problemet på min arbejds pc (HP), når jeg bruger den her hjemme, så derfor har jeg ligesom konkluderet at det ikke kan være routeren/accespointet der er noget galt med.

Nogen der har et forslag til en løsning??

mvh
Line
Avatar billede lineriber Praktikant
13. januar 2011 - 13:52 #1
Hov, glemte at skrive at jeg kører Windows XP Professionel - dansk version.
Avatar billede lzs Nybegynder
13. januar 2011 - 14:53 #2
Prøv at giv din bærbar en statisk IP
Avatar billede lineriber Praktikant
13. januar 2011 - 15:09 #3
Hvordan gør man det?
Og har det nogle andre negative sider, siden man ikke altid gør det?
Avatar billede lzs Nybegynder
13. januar 2011 - 15:27 #4
Der er ingen negative ting ved det udover, at det tager ca. 10 sek at indtaste hvis man ved hvordan.

1) Gå ind i startmenuen og tryk kør, herefter skriver du cmd og trykker enter, herinde skriver du ipconfig og noterer hvilken IP din standard gateway har, da din statiske IP skal ligge på dette net.

2) Åben kontrolpanelet og gå ind i netværksforbindelser (evt skrift til klassisk visning først). dobbelklik på din trådløse forbindelse og tryk på egenskaber. Dobbeltklik på Internetprotokol (TCP/IP).
Her indtaster du din IP, hvis f.eks. din gateway er 192.168.0.1 så kan du f.eks. bruge 192.168.0.50 bare du kun ændrer det sidste tal og du skal selvfølgelig heller ikke vælge en IP der allerede er taget. Din netmaske skal være 255.255.255.0 og din gateway den du så under punkt 1, dine DNS er det samme som din gateway

3) Du kan droppe punkt 1 og 2 og i stedet starte din computer efter en standby, så du oplever det problem du har, og så gå ned i startmenuen, tryk kør og skriv cmd og tryk enter, skriv "ipconfig /all" (uden ") og så fortæl hvad der står, altså er der oplysninger om IP, gateway, dns osv.

4) du kunne også prøve at opdatere dit netkort, hvis ikke har du har prøvet det.
Avatar billede lineriber Praktikant
01. februar 2011 - 18:56 #5
Hej igen lzs

Beklager den lange svartid - skulle lige have en skiferie overstået ;-)

Jeg forsøgte at opsætte med en fast IP adresse (pkt 1+2). Men det gik ikke for godt for mig, for derefter kunne jeg overhovedt ikke få forbindelse. Så jeg ændrede det tilbage igen til den oprindelige indstilling - og vupti, siden har det virket.

Jeg aner ikke hvad der har gjort det, men det virker i hvertfald nu. Så smider du ikke lige et svar ?
Avatar billede lzs Nybegynder
03. februar 2011 - 18:30 #6
Du snupper bare pointene selv :)
Avatar billede lineriber Praktikant
07. februar 2011 - 18:07 #7
Tak