Avatar billede bodyguard Nybegynder
12. januar 2011 - 21:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Onclick åben email...

Hej Eksperter,

Jeg har siddet og bøvlet med en irreterende knap som skal åbne en email ligesom når man aktiverer et link der er med mailto: ...

Kan man i øvrigt predefinere et Emne og evt. en længere indholds tekst med formatering?
Avatar billede Ah-larsen Nybegynder
12. januar 2011 - 23:46 #1
Du kan automatisk udfylde subject og body i et mailto: link ved at skrive følgende:

<a href="mailto:someone@somewhere.com?subject=Bla-bla&body=tekst%20til%20body">
Send e-mail</a>
Avatar billede bodyguard Nybegynder
12. januar 2011 - 23:54 #2
Undskyld fik ikke specificeret at det er en button som kalder funktionen...
Avatar billede Ah-larsen Nybegynder
13. januar 2011 - 00:02 #3
Det kan du gøre sådan her:

<INPUT TYPE="button" VALUE="MAIL TO" onClick="parent.location='mailto:someone@somewhere.com?subject=Bla-bla&body=tekst%20til%20body'">
Avatar billede bodyguard Nybegynder
13. januar 2011 - 12:15 #4
Det virker ikke :|
Avatar billede a2p-dk Nybegynder
13. januar 2011 - 21:18 #5
<script type="text/javascript">

function sendMail() {
    location.href = 'mailto:someone@somewhere.com?subject=Bla-bla&body=tekst%20til%20body'
}

</script>
<INPUT TYPE="button" VALUE="MAIL TO" onClick="sendMail();">
Avatar billede bodyguard Nybegynder
19. januar 2011 - 11:49 #6
onclick=" location.href = 'mailto:someone@somewhere.com?subject=Bla-bla&body=tekst%20til%20body'
"

Det virker kom med et svar :)
Avatar billede a2p-dk Nybegynder
24. januar 2011 - 14:45 #7
..