Avatar billede aero Nybegynder
11. januar 2011 - 23:19 Der er 1 løsning

DropDownList on select...

Hej

Jeg er kørt lidt fast...
Jeg har en DDL på min aspx side.
på min CodeBehind har jeg så dette der kan se hvad jeg har valgt.

Protected Sub SortBy_SelectedIndexChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
        Dim ddl As DropDownList = DirectCast(sender, DropDownList)

    End Sub

Hvordan kan jeg nu tage denne information og bruge det i denne IF-Then else sætning "If ddl.SelectedValue = "pronamedown" Then".......

    Private Sub linq(ByVal take As Integer, ByVal pageSize As Integer)
        Using DBconn As New GetProductListDataContext()
            Dim Q = From p In DBconn.GetTable(Of Product)() _
        Select p, Count = DBconn.Products.Count()
            If ddl.SelectedValue = "pronamedown" Then
                If pageSize > 1 Then
                    Q = From p In DBconn.GetTable(Of Product).Skip(pageSize).Take(take) _
                            Order By p.PName Ascending _
                            Select p, Count = DBconn.Products.Count()
                Else
                    Q = From p In DBconn.GetTable(Of Product)() _
                            Order By p.PName Ascending _
                            Select p, Count = DBconn.Products.Count()
                End If
            Else
                If pageSize > 1 Then
                    Q = From p In DBconn.GetTable(Of Product).Skip(pageSize).Take(take) _
                            Order By p.PName Descending _
                            Select p, Count = DBconn.Products.Count()
                Else
                    Q = From p In DBconn.GetTable(Of Product)() _
                            Order By p.PName Descending _
                            Select p, Count = DBconn.Products.Count()
                End If
            MyRep.DataSource = Q.ToList
            MyRep.DataBind()
Avatar billede aero Nybegynder
20. april 2012 - 14:29 #1
lukket