Avatar billede flumse Nybegynder
11. januar 2011 - 08:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan grafikkortet Ati 4890 1 gb håndtere en 100 hz skærm og skærmen 3D muligheder?

Hej.
Min søn overvejer at købe en skærm til sin pc som opdaterer med 100 hz og skræmen kan også vise 3D.
Så er spørgsmålet jo om han kan få noget ud af den skærm med sit grafikkort: Ati Radeon 4890 1 gb.
derudover kører han Win 7 med core2 3.0 ghz processer 4gb ram hvis det skulle have nogen betydning.
Venlig hilsen Flemming
(jeg er i tvivl om jeg har valgt den rigtige katagori)
Avatar billede Jensen DK Novice
11. januar 2011 - 12:42 #1
Det skulle ikke være noget problem, jeg bruger et gammelt Asus 7600gs til en 26 tommer HD 1920 x 1080 uden problemer.
Avatar billede flumse Nybegynder
12. januar 2011 - 14:13 #2
ok tak der.
ved du om det der med 50 hz og 100hz er det det samme som opdaterings hastighed fx 5 ms og 2ms?
for når jeg læser på samsung hjemmeside på den skærm han overvejer står der ikke noget om 100 hz men 2 ms opdaterings hastighed.Den hedder samsung 2233RZ. Valgte står mellem den og denne her BX 2431 og den sidste her opdaterer også med 2 ms så er der egentlig nogen forskel på de to med hensyn til Hertz? måske jeg skulle sætte point op idet sprøgsmålet nok har udvidet sig lidt nu
hilsen Flemming
Avatar billede Jensen DK Novice
13. januar 2011 - 07:11 #3
Det TV ændre ikke på sine indstillinger, det er signalet til Fladskærmen der ændre sig, er det 100hz på fladskærmen så ændre grafikkortet ikke  på fladskærmens indstilling, så det indfo du har i vejledningen skulle passe.
Avatar billede flumse Nybegynder
26. januar 2011 - 21:17 #4
undskyld den lange ventetid, vi takker for svaret
Avatar billede Jensen DK Novice
27. januar 2011 - 07:33 #5
flumse!
Hvis du kunne bruge mit indput, hvorfor tager du så selv de udlovede point?