Avatar billede antonanton Nybegynder
10. januar 2011 - 11:57 Der er 9 kommentarer

Kan modtage - men ikke sende mails via Outlook

Jeg har så fået et problem pr. 01.01.11.
Før da kunne jeg sende og modtage mails uden problemer.
Men siden den dato har jeg kun kunne modtage - og kan ikke sende. En skreven mail, som ligger i udbakken - bliver liggende der - selvom jeg trykker send (op til flere gange)
Jeg har mit domæne hos DomainDirect - og min internet forbindelse via Profiber.
Kører jeg en test via Outlook - så melder den ingen fejl. Har også prøvet at aktivere SPA - men det vil Outlook ikke høre tale om :-)
Jeg bruger port 587 til udgående post - og ændrer jeg portindstillingen til eksempelvis 25 (som Profiber gerne vil have) - så "protesterer" Outlook.
Jeg retter så tilbage til port 587 - og testen kører gnidningsløst igenne.

Hvad kan årsagen være ?

Hverken Profiber eller DomainDirect har en god løsning - så p.t. kører al mail via webmail - lidt irriterende - jeg vil helst have det via outlook programmet.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2011 - 12:00 #1
se på smtp-server navn - det kan være rettet
Avatar billede odie Nybegynder
10. januar 2011 - 12:33 #2
Ved søgning på google.dk: "profiber email opsætning"
http://www.dandomain.dk/profiber-help.html
Tryk på "Jeg kan ikke sende mails" og følg linket til :

http://help.dandomain.dk/email/dk/Godkendelse_p__Udg_ende_Server.htm
Avatar billede antonanton Nybegynder
10. januar 2011 - 14:20 #3
Jeg bruger domaindirect´s server - både til indgående og udgående. Og der er flueben i/prik i at bruge samme server som til indgående.
Og det hjælper heller ikke noget at lukke ned og starte computeren op igen. Eller at lukke Outlook ned.
Avatar billede antonanton Nybegynder
10. januar 2011 - 14:21 #4
smtp server navn - hvor tjekker jeg det ??
Avatar billede odie Nybegynder
10. januar 2011 - 14:27 #5
Har du også hak/flueben i "Min server kræver godkendelse" ?

Ellers har jeg ikke nogen ide om hvad der kan være galt.
Avatar billede odie Nybegynder
10. januar 2011 - 14:28 #6
Hvis du har Outlook 2002/XP, så se bort fra mit svar lige før.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
12. januar 2011 - 12:13 #7
Hvis du har Stofa inet, ligger problemet i at de ikke tillader at man sender mails via et domæne.
Men du skal bruge deres mail server, og hvis de ikke har ændret det er den mail.stofanet.dk
Avatar billede antonanton Nybegynder
29. marts 2011 - 09:54 #8
Tror at jeg har fundet løsningen : Der synes at være en eller anden konflikt med Outlook efter at jeg har kørt en opdatering/synkronisering af min Iphone via Itunes. Efter at have slettet Itunes og geninstalleret det - og lukket computeren ned - virkede Outlook igen.
Tak for forslagene
Avatar billede antonanton Nybegynder
08. august 2011 - 10:45 #9
Synes at være løst - men hvad det var skal være usagt.... (virus??)