Avatar billede harlequin Nybegynder
10. januar 2011 - 04:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel problem

Jeg har et regneark, hvor jeg kopier en dags kolonne med tal og indsætter den til højre. Jeg bruger en sum i en anden kolonne som ikke tager den nye kolonne med.

Eksempel:

A1:10
A2:20
A3:Sum(A1:A2)

B1:5
B2:15
B3:Sum(B1:B2)

C4:Sum(A3:B3)

Nu kopier jeg så kolonne B og sætter den ind i C og redigere tallene:

C1:5
C2:15
C3:Sum(C1:C2)
"D4:Sum(A3:B3)"

Det er så her problemet opstår, i D4 bliver den opdateret rigtigt og tager ikke den sidste kolonne med, er der en måde at løse mit problem på. Så jeg ikke skal ind og redigere det manuel hver gang?

Mvh
Peter
Avatar billede rlarsen004 Nybegynder
10. januar 2011 - 06:30 #1
Prøv evt. med funktionen SUBTOTAL(9;A3:B3)
Avatar billede harlequin Nybegynder
10. januar 2011 - 09:14 #2
Tak for dit kommentar, SUBTATAL virker heller ikke, den udelukker også kolonnen der bliver sat ind.
Avatar billede harlequin Nybegynder
25. januar 2011 - 08:56 #3
Jeg fik løst problemet med FORSKYDNING, så jeg napper selv pointene