Avatar billede lillenuzer Nybegynder
28. juli 2001 - 10:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DNS less

Hvordan ser en sådan linje ud?
Avatar billede lcc Nybegynder
28. juli 2001 - 10:45 #1
Hvis det er til Access, så kan den se således ud.

<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\\www\\db\\database.mdb\"
... Kode
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
Avatar billede jens Nybegynder
28. juli 2001 - 11:21 #2
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
28. juli 2001 - 12:41 #3
En DSN-Less forbindelse er som navnet angiver en forbindelse hvor man ikke har brug for en DSN (Data Source Name) Denne funktion som dette data source name har er at pege applikationen på databasen. Alle de informationer man normalt fodrer en DSN med putter man når man laver en DSN-Less forbindelse i en såkaldt Connectionstring, den består af følgende elementer:

- OBDC Driver
- En angivelse af hvor databasen ligger IP eller sti
- Evt. Password
- Evt Brugernavn
- Evt. Database

Man kan angive sin Connectionstring flere forskellige steder, selv foretrækker jeg at have den tilknyttet mit connection objekt vha. ConnectionString propertien sådan her:

objConn.Connectionstring = \"DRIVER={MS SQL};SERVER=127.0.0.1;UID=Brugernavn;PWD=Password;\"

eller:

objConn.ConnectionString = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=drev:\\mappe\\database.mdb\"

af andre måder kan nævnes når man åbner sin connection sådan her:

objConn.Open \"DRIVER={MS SQL};SERVER=127.0.0.1;UID=Brugernavn;PWD=Password;\"

Andre bruger at åbne et recordset og ved denne explicit danne et connectionobject dette vil jeg dog ikke vise da dene mulighed er væsentlige langsommere.