Avatar billede omansf Nybegynder
07. januar 2011 - 16:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DNS - intern routing med windows 2003

Hejsa

Jeg har et domæne.dk under dette har jeg nogle subdomains eks. intranet.domæne.dk. Subdomænerne peger via gratisdns på min arbejdsplads eksterne IP. Adgang fra ydersiden fungerer helt efter planen men så snart jeg ønsker at tilgå subdomænerne fra indersiden af min router/firewall går det galt og jeg må tilføje subdomænerne til hosts filerne på folks pc'er. Det er ikke så godt med bærbare maskiner der ofte er uden for huset og gerne vil tilgå de interne systemer.

Jeg har trawlet nettet gennem for at finde en god how to guide. Jeg er ret sikker på at jeg skal gøre noget ved min dns server installeret på windows 2003 men jeg ved ikke hvad eller hvordan.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at knække denne nød?
Avatar billede omansf Nybegynder
07. januar 2011 - 16:40 #1
Har fundet løsningen

oprettet en primær dns med mit eksterne domænenavn og under den håndterer jeg subdomæner og smider dem på min interne webservers ip adresser. nemt når man ved det..-
Avatar billede riversen Nybegynder
07. januar 2011 - 18:46 #2
det er sikkert fordi din router/fw ikke er konfigureret til/understøtter loopback på wan interfacet