Avatar billede walkie84 Nybegynder
07. januar 2011 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at finde CSS

Hej alle,

Jeg har sat en server op (Windows server 2003) og installeret PHP5 som jeg har sat op med IIS 6.
Jeg har fået det til at virke, så den upfører PHP fint - dog har jeg det problem at den ikke henter min css fil ordentligt?!?

Jeg linker til css filen som jeg plejer på en webhotel, når den ligger i samme folder.
<link rel='stylesheet' href='style.css' type='text/css' />
Hvis jeg på serveren prøver at tilgå filen i en browser: (http://localhost/style.css) kan den heller ikke "vise" den. Er det extension som skal tilføjes før det kan læses?

Fysisk ligger php og css filen sådan her på serveren: c:\inetpub\wwwroot\

Er der noget opsætning jeg mangler?

Mvh
Morten
Avatar billede repox Seniormester
07. januar 2011 - 11:27 #1
Det har ikke noget med PHP at gøre - eller udvikling generelt...
Den rette kategori er http://www.eksperten.dk/spm/Internet/Webservere/IIS/
Avatar billede walkie84 Nybegynder
07. januar 2011 - 11:30 #2
Ok, det beklager jeg.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
08. januar 2011 - 05:17 #3
Hvis IIS er sat op til at :
Web Site Home Directory = c:\inetpub\wwwroot\

Og style.css ligger her :
c:\inetpub\wwwroot\style.css

Så skulle du gerne kunne se din style.css når du besøger :
http://localhost/style.css

Og du burde kunne bruge din kode :
<link rel='stylesheet' href='style.css' type='text/css' />
Hvis altså din HTML/PHP fil med den kode ligger i samme mappe.

Det kan godt være du skal genstarte IIS hvis du har ændret noget før det virker.
Avatar billede repox Seniormester
08. januar 2011 - 09:05 #4
#3
ffs - hvorfor vil du ødelægge og underminere den struktur som eksperten.dk og der brugere arbejder og bruger mange timer på at opretholde?
Avatar billede walkie84 Nybegynder
08. januar 2011 - 09:15 #5
Avatar billede repox Seniormester
08. januar 2011 - 10:39 #6
#5
Eksemplarisk :)