Avatar billede livse9 Nybegynder
06. januar 2011 - 20:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor uploader jeg med 75 kB/s når min upload hastighed er 0,18 Mbit?

Hej

Jeg har fået en online-backupløsning, hurra for det! (Det er via Keepit hvis det har betydning :)

Jeg har lige testen via TDC at min uploadhastighed er 0,18 Mbit, men den der online backup tager 100 år, og svinger mellem 65 og 75 kB/s. Burde det så ikke være 180 kB/s? Eller det mig der har misforstået sammenhængen :)

Jeg er godt klar over at den første backup vil tage lang tid, men det er flere dage nu.

Er der en der vil forklare mig hvordan det hænger sammen?

Jeg har iø testet forbindelsen med denne her: http://hastighedstest.tdc.dk/

Og er på trådløst, har ikke noget kabel tror jeg. Jeg har en macBoook pro hvis det betyder noget.

TAK :)
Avatar billede Blueeyez Mester
06. januar 2011 - 20:41 #1
Kommer jo an på hva du ellers bruger net på, hvordan du er tilsluttet din router og hvordan den back up der foregår :)
Kender ik meget til det da jeg synes det klogere, nemmere og bedre blot og købe en ekstra harddisk:)
Avatar billede ggxdg Nybegynder
06. januar 2011 - 20:52 #2
der er en faktor 8 forskel mellem bit og byte (der går 8 bit på en byte)

0,18Mbit = 180kbit = 180/8 = 22,5kbyte
Hvis de ting du opgiver som bit og byte passer, uploader du altså godt 3 gange hurtigere end du burde.

b = bit
B = Byte

du skal lige have styr på bit og byte før vi kan sige om det lyder rigtigt eller forkert.
Avatar billede livse9 Nybegynder
06. januar 2011 - 21:12 #3
@Blueeyez: Du har ret, men jeg må erkende at jeg ikke får det gjort ;)

@ggxdg: Jeg har bare skrevet af fra hhv vinduet med backup og den fra målingen. Hmm.
Avatar billede livse9 Nybegynder
06. januar 2011 - 21:17 #4
Nu prøvede jeg at teste på fullrate også, der siger den 0,25 Mbps - Mega Bit pr sekund formoder jeg?

Kan jeg vedhæfte billder her? Så kan jeg vedhæfte screendumps?
Avatar billede livse9 Nybegynder
06. januar 2011 - 21:17 #5
Hov, og TAK for jeres input!
Avatar billede ggxdg Nybegynder
07. januar 2011 - 16:29 #6
Nej... du kan desværre ikke smide billeder herind.

0,25Mbps er som du selv siger Mega bit pr sekund.

så hvis det er 65-75kilo'BYTE' i sekundet, så er der da et eller andet mærkeligt med din forbindelse, for så uploader du hurtigere din backup end hvad speedtesten siger...
Avatar billede livse9 Nybegynder
07. januar 2011 - 19:41 #7
Hm, ok- det er i hvert fald det den skriver.. Nå, men så skal jeg da ikke brokke mig over at det er for langsomt i hvert fald ;)  Er det ikke meget lidt i uploadhastighed?

Men ggxdg - smid et svar :)
Avatar billede ggxdg Nybegynder
08. januar 2011 - 16:57 #8
Svar

En ADSL-linie på under 8Mbps download ligger typisk på eller under 512kbps upload

Hvis du laver backup med 64kBps, så vil det svare til 512kbps.

Hvis du har en regning et sted kan du se hastigheden der som regel.

Lige et lille ekstra spørgsmål:
Når du har lavet hastighedstesten, har du vel ikke uploadet noget imens? :P
Avatar billede livse9 Nybegynder
08. januar 2011 - 20:36 #9
Jeg har taget BU mens jeg uploadede, det burde jeg måske ikke? Jeg har desværre ikke nogen regning, da forbindelsen er via firmaet.