Avatar billede hulla Novice
05. januar 2011 - 20:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET ScriptService med Webmethod

Hej

Jeg har en applikation som har kørt i lang tid, og som er ved at blive opgraderet til 4.0 og IIS7.

Jeg har i app'en en webservice: Shopping.asmx.
Denne fil har sin codebehind i App_Code og metoden ser sådan ud:

[WebMethod(EnableSession = true)]
public ScriptShopping UpdateShoppingCart(string orderLineId, string orderId)
{
ScriptShopping scriptShopping = new ScriptShopping();
scriptShopping = scriptShopping.UpdateShoppingCart(orderLineId, orderId);
  return scriptShopping;
}

denne metode kaldes fra en javascript metode sådan her:

WebShop.Shopping.UpdateShoppingCart(orderLineId, orderId, SuccededCallback);

Det her virker aldeles glimrende på min lokale cassini og min lokale iis7, men når jeg smider app'en med nøjagtig kopi af web.config op på mit webhotel så fejler kaldet.

Jeg får en javascript-fejl:
Fejl: 'WebShop' er ikke defineret

Den kan altså på webhotellet ikke finde WebShop namespace, men godt på min lokale iis7.
Derfor tænker jeg at fejlen ligger i hvilke komponenter der er til rådighed på serveren.
Jeg ved bare ikke hvilken resource jeg skal bede webhotellet om at gøre tilgængelig.

Ved nogen her det?

På forhånd tak
:-)
Avatar billede mjdigital Nybegynder
05. januar 2011 - 20:48 #1
Du er 200 på du har uploadet Shopping.asmx.. Og skal lige siges jeg havde problemer med min host også funkede fint local..

Kontakte min host forklarede problemet så fandt de en fejl hos dem og bam løst :)
Avatar billede hulla Novice
05. januar 2011 - 20:58 #2
Ja den er deroppe, og jeg kan også tilgå den og se metoden.

Ved du hvad de ændrede hos din host?
Avatar billede mjdigital Nybegynder
05. januar 2011 - 23:26 #3
Nej ved jeg faktisk ikke min host var Surftown <--

Skrev til dem og lidt tid efter fik jeg lidt svar, vi snakkede frem og tilbage, hvorefter de lavede en løsning..
Avatar billede hulla Novice
06. januar 2011 - 08:41 #4
Ok, jeg bruger også surftown, og mit problem er opstået efter skifte
til ny ASP.NET 4.0 server.

Jeg har skrevet til dem, men hvis du vil ud med det, kunne det måske hjælpe dem med dit sagsnummer fra supporten.

Indtil videre tak for hjælpen.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
06. januar 2011 - 17:13 #5
Hmm tror ikke mit problem løser dit. :) Men du kan da lige få dem anyways

Supportsag:    GCV-850922 <-- på følgende fejlede system.web.extensions

Supportsag:    LUF-771567 <-- på følgende fejlede AppPool
Avatar billede hulla Novice
21. februar 2011 - 20:01 #6
Lukker her, har ikke fået løst mit problem :-(