Avatar billede PAGA Nybegynder
05. januar 2011 - 19:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

trådløs netværk kan ikke findes efter formatering af harddisk

Hej,

For nogle dage siden kunne min datters pc'er ikke længere finde vores trådløse netværk.  Diverse naboers netværk blev vist men ikke vores eget.  Vi har 3 andre pc'er og ingen af dem havde problemer.  Da det virkede helt uløseligt ændte det med at jeg formaterede harddisken.  Det gik sådan set også fint men nu kan pc'eren overhovedet ikke finde nogen trådløse netværk.  Med kabel i går det fint og alle andre pc'er i huset kører også fint trådløst.  Jeg har forsøgt at hente og installere de korrekte drivere, lavet alle de opdateringer Vista ønskede,slået firewall fra etc...  intet hjælper.  Nogen idéer?

mvh,
PAGA
05. januar 2011 - 19:52 #1
Velkommen til E. ...

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Bærbar ? Stationær ?

---

På kanten/fronten sidder sansynligvis en lille afbryder/omskifter til WLAN - check den lige ?
Avatar billede bartolomos Nybegynder
05. januar 2011 - 20:57 #2
Nu er det vel ikke en bærbar hvor du har glemt at aktivere det trådløse netværk?

Hvis nej kunne det evt. være et driverproblem. Prøv at finde producentens driver til det trådløse netkort og installer denne.

Et andet forslag kunne være at tilføje dit netværk manuelt til foretrukne netværk.
Avatar billede PAGA Nybegynder
06. januar 2011 - 22:06 #3
Tak for jeres svar.  Jeg har i mellemtiden selv fundet løsningen.  Der manglede åbenbart en driver til min Acer bærbare pc.  Det må være blevet installeret efter fabriksinstillingerne var lavet.  Nu er den fundet og alt fungerer igen perfekt!

Heldigvis - det har også kun taget 3 dage...