Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
05. januar 2011 - 12:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Applet: Gem data på server?

Jeg har lavet en applet, hvor jeg gerne vil gemme i en log på serveren, hver gang en bruger har brugt applet'en. F.eks. en string med bruger-id, tidspunkt osv.
Jeg ved ikke hvilke rettigheder, jeg har på server'en. (men sikkert meget restriktivt)
Der skal selvfølgelig tages hensyn til at mange brugere kan finde på at ville skrive til loggen på én gang...

Nogen som kan pege mig i den rigtige retning? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2011 - 15:12 #1
Selv en applet uden privs kan kommunikere med det site hvor den er hentet fra.

D.v.s. at du lader din applet sende et HTTP request (klassen HttpURLConnection) til et script paa sitet - scriptet kan vaere PHP, ASP.NET, ASP, servlet, Perl CGI etc..

Det er op til scriptet at haandtere samtidigheden. Men bruger scriptet en database i.s.f. en flad fil, saa er det ret nemt.

Jeg kan godt give dig et eksempel paa applet koden.
Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
05. januar 2011 - 15:23 #2
Tak, Arne! Dig kan man altid regne med et svar fra... :)
Ja, jeg havde også overvejet et CGI script, men jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere flere "klienter". Jeg ved ikke om jeg har adgang til en database, så det skal nok "bare" være en tekst fil, som bliver tilføjet en ny linie...
Avatar billede arne_v Ekspert
05. januar 2011 - 15:50 #3
Hvordan pokker har du faaet et web hotel uden PHP og MySQL?

:-)

Hvis det skal vaere med flad fil skal scriptet nok teste for om eksklusiv aaben af fil fjeler og proeve igen hvis det fejler.
Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
06. januar 2011 - 08:47 #4
Det er på firmaets web den skal ligge. Jeg skal bare levere en applet, som så en fra Asien eller USA ligge på...

Jeg tror, at jeg laver et script, som opretter en tom fil med bruger-id og data som filnavn...

Skriv lige et svar, så du kan få point.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2011 - 18:12 #5
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2011 - 18:12 #6
den firma web server maa sgu da ogsaa have noget lidt nyere end CGI scripts
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2011 - 03:41 #7
så mangler du bare at acceptere