Avatar billede kthiesen Novice
05. januar 2011 - 12:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

udtræk af mysql database i class skal anvendes i php script

Hej

Jeg er ved at lave et lille program til at sende sms via en sms gateway.

Jeg skal sende en mail til en given adresse med et formatteret indhold.

Jeg har lavet en funktion i en klasse, der henter telefonnumrene ud af databasen, men jeg kan ikke lige gennemskue, hvorledes jeg får lagt dem i en variabel jeg kan bruge i mit script sms.php

Her er koden til database klassen

Class DBConnect{

        public $db_server;
        public $db_user;
        public $db_pass;
        public $db;
        public $table;
        public $telefonnummer;

        function open_connection_to_db($db_server, $db_user, $db_pass, $db){
            mysql_connect($db_server, $db_user, $db_pass) or die ();
            mysql_select_db($db) or die (mysql_error());
        }

        function get_phonenumbers_array_from_table($table){

            $query         =    "SELECT * FROM $table";                         // Her vælges alle poster i tabellen for den pågældende rute
            $result     =    mysql_query($query) or die(mysql_error());
            $num_rows    =    mysql_num_rows($result);

            while ($row = mysql_fetch_array($result)) {

            if    ($num_rows < 1)
                    {
                        print "#\\n";
                        exit;
                    }

            else     {

                        print "#$row[telefonnummer]\\n";
                    }

Hvad er det lige der skal til for at jeg med:

$open_db->get_phonenumbers_array_from_table($table)

kan få hentet mine telefonnumre over i sms.php så de ligger som en variabel jeg kan bruge i sms.php?

Når jeg sætter ovenstående ind i sms.php printer den telefonnumrene i stedet for at lægge dem i variablen:

$telefonnummer = $open_db->get_phonenumbers_array_from_table($table);

Jeg tror jeg har stirret mig blind, så hjælp...
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. januar 2011 - 12:19 #1
print "#$row[telefonnummer]\\n";

Der printer du jo i stedet for at lægge dem i et array.
Avatar billede kthiesen Novice
05. januar 2011 - 15:18 #2
Sommetider er det øjnene :-) - send svar for point...
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. januar 2011 - 15:47 #3
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter.
Avatar billede kthiesen Novice
05. januar 2011 - 17:58 #4
Svar - og tak for hjælpen!