Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2011 - 11:31 Der er 25 kommentarer

Opsætning af Wireless LAN

Jeg har udskiftet harddisken i min PC en FUJITSU/SIEMENS computer og jeg har fået installeret Windows XP ved brug af FUJITSU Prodyct Recovery CD-ROM, Windows XP Professional-SP2. Der er indbygget Wireless LAN-netværkskort men jeg kan ikke få Internet connection?

Jeg har prøvet manualt via USB at overføre SP-3, men kan ikke få den installeret da jeg får beskeden " KB822603 installationfejl kan ikke opdatere XP-filene, da sproget, der er installeret på computeren er forskelligt, fra opdateringens sprog"?

Kan du hjælpe mig???
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2011 - 11:50 #1
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2011 - 12:01 #2
Se om du kan bruge denne vejledning til dit tådløse.
http://img826.imageshack.us/img826/7830/enhedogwanlan.png
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2011 - 12:50 #3
Hej poko
det er den link som jeg har hentet på både Dansk og Engelsk, men jeg får samme svar. Men opsætningen af Windows Xp er på engelsk selvom jeg helst ville have det på Dansk.
Men tak
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2011 - 13:05 #4
Hej igen poko
På Enhedshåndteringen er der fir Controller der alle er markeret med gult spørgsmålstegn og de mangler alle drivers? Kan jeg downloade dem til min anden PC USB og så overføre dem eller hvad???
Jeg prøvede at genetablere dem men negativ. Tak!!!
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2011 - 13:19 #5
Ja det skulle der ikke være problemer med du dovnloader og gemmer F.eks. på et USB stik husk at unzippe hvis de er pakkede.
når dine drivere er på plads kan du sikkert også indstallere Sp3.
Ps. du skal ikke selv sende som svar!
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2011 - 13:32 #6
Tak, men hvor kan jeg hente driver.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2011 - 13:45 #7
Du søger på nettet på dit Computermærke model og nr. og kigger på deres hjemmeside efter downloads
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. januar 2011 - 13:48 #8
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2011 - 18:07 #9
Der er gået koks i det hele, jeg kommer tilbage på et tidspunkt.
Venligst Niels
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2011 - 17:33 #10
Hej igen
Jeg er nu kommet så langt at alle driver er installeret og den stør og søger og søger, signalet er godt nok iflg. Validating identity. I Enhedshåndtering er der et gult spørgsmåltegn ud for "PCI Simple Communications Controller" og den vil ikke hente driver, men hvad er det for en? håber du er der endnu.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2011 - 19:02 #11
Gå til enhedshåndtering højreklik på enheden i dit tilfælde  PCI Simple Communications Controller
Tryk på egenskaber tryk på driver tryk på driverdetaljer  vælg hardvare idér så får du en værdi
"Dette er et eksempel på min Pc
PCI\VEN  Der står så" 1002&DEV_439D&SUBSYS_027E1025&REV_00"
Prøv at skriv hvad der står hos dig.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2011 - 19:58 #12
PCI\VEN_1106&DEV_3068&SUBSYS_10781734&REV_80\3&61AAA01&0&8E
Og dette er ét eksempel på min PC
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. januar 2011 - 21:54 #13
Den er godt nok svær at finde men den burde ligge i din recovery.
er du sikker på at du har downloadet chipset driveren? hedder måske AAl i ONE Driver
her er hvad jeg fandt
http://www.google.dk/#hl=da&biw=1424&bih=697&tbs=lr:lang_1da&q=PCI%5CVEN_1106%26DEV_3068%26SUBSYS_10781734%26REV_80%5C3%2661AAA01%260%268E&start=10&sa=N&fp=674eace0925348d8
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2011 - 23:53 #14
Det er godt nok flot arbejde, tusinde tak, men et spørgsmål inden jeg køber denne ven, tror du det vil være klogt at isætte CD-ROM recovery i igen, og lade den finde og klare arbejdet? eller skal jeg købe den?
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. januar 2011 - 00:14 #15
VEN_1106 Er lig med vendor(Fabrikant Nummer) som er VIA Chip og jeg vil mene at du kan downloade driverne på deres hjemmeside
3068&SUBSYS Fortæller hvilken hardware det drejer sig om.
Prøv at sætte recovery disken i du skal i første omgang ikke køre den så går du i enhedshåndteringen højreklikker og opdater driver  Lad mig selv vælge stien og så browser du dig frem til disken og lader den søge.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2011 - 00:41 #16
Tak! jeg vil sove på det, god nat og tak for i dag.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2011 - 13:57 #17
Jeg har nu købt den på PCI\Ven og downloaded den på USB på denne PC og derefter overført den til FUJITSU, men den blev lagt ind på en NUMUS Disk Builder og for at jeg kan åbne den skal jeg LOG into "secure-payment-hub.com account" og der blev jeg jo fanget da FUJITSU ikke kan komme på nettet det kostede ikke en heregård ca. 90,- men da er ærgeligt? Så hvad nu. Jeg prøvede ikke recovery løsningen da det lød for indviklet for mig!!! men det kan nu blive nødvendigt?
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2011 - 13:00 #18
Jeg har mistet gejsten, jeg opgav recovery og kørte i stedet en CD-ROM med XP på dansk ind, men også her stødte jeg på problemer Der mangle to driver Netværkscontroller og PCI-Controller til Simpel Kommunikation som jeg heller ikke fandt. Men mange tak for din hjælp.
VH Niels
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. januar 2011 - 14:38 #19
Det kunne tyde på at dit wifi er brændt af! så hvis du har et fri PCI slot? Køb sådan et.
http://www.bj-trading.dk/newshop/default.asp?pv=TEW-423PI&pn=TRENDnet&vare=205798&f=edbp
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2011 - 16:44 #20
Jeg kan se der ikke er oplyst at det er en bærbar jeg har, men findes noget tilsvarende til den?
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. januar 2011 - 18:05 #21
Havde jeg vidst det var en bærbar??
hvis du lukker din Pc op kan du se hvilket det er ellers så download manualen til den  her er et par stykker.
http://brugtecomputere.dk/product.asp?product=1894
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2011 - 06:37 #22
Lige en status inden jeg køber en wifi: Enhedshåndteringen ser således ud "GUL" på,
Skærmkort:
-VIA/S3G UniChrome Pro IGP Fejl:Enheden kan ikke starte (Kode 10)
Andre enheder:
-Netværkscontroller Fejl:Driver til enhed er ikke installeret (Kode 28)
-PCI-controller til simpel kommunikation (Kode 28)
Note: jeg har hehtet 3 driver hos Fujitsu uden resultat?
Jeg prøvede at komme på internet via telefon ledning og det kom jeg men meget langsomt, lige så snart jeg var der kom der der en besked fra Microsoft "der var en fejl, send raport eller lad være. og det blev ved.
Med hensyn til denne Wifi så kan jeg ikke komme til manualen, men jeg formoder den skal installeres under tastaturet lige som RAM som jeg heller ikke selv kan skifte uden manual og det kan jeg ikke fra producent.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. januar 2011 - 09:32 #23
Så starter du forfra hver gang du indstalerer et styresystem på ny skal du også indstalere alle bundkort drivere igen.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2011 - 11:29 #24
Ja jeg har været hele turen igennem efter jeg har skiftet styresystem og status er som ovenfor, så problemerne er det samme. Det er mig bare uforståligt=manglende viden inden harddisken gik sig en tur var alt godt, kan den have ødelagt noget mere? En ting er dog løst fra - engelsk til dansk - Og det er godt.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2011 - 06:25 #25
Netværkscontroller og skærmkort er begge ødelagte, og de sidder på bundkortet. Jeg har istedet monteret USB-netkort og finder mig i et "flydende" skærmbilled.
Tak for hjælpen.