Avatar billede serverservice Praktikant
03. januar 2011 - 19:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

flere cms websider på dandomain - hvad er galt og hvorfor er dandomain så besværlige ?

Hej jeg har for nylig købt webhotel hos Dandomain i den naive tro at de var super professionelle og skarpe samt at oppetid og sikkerheden var god.
Men det er meget tungt at få nogle kompetente svar fra dem og ligenu har jeg flyttet 5 domæner derover samt tilkøbt databaser . 7

Mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg hoster flere websider/domæner ?

Jeg har min ftp rod mappe hvor jeg gerne vil placere dem i hver deres mappe - men jeg kan ikke selv oprette hosts til de mapper som hvert domain er placeret i - kan det virkelig passe ?

Eller hvad gør jeg galt ?

Det er bl.a serverservice.dk som virker nu men ikke hvis jeg placerer den i anden mappen i roden
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. januar 2011 - 19:45 #1
De skriver "Mulighed for tilkøb af flere domæner til samme webhotel" - så du skal vel bare finde ud af hvordan man gør det. (kender ikke dandomain)
Avatar billede serverservice Praktikant
03. januar 2011 - 19:53 #2
Men hvis du ikke ved det så lad være med at svare !
Avatar billede Rene_Reinholdt Nybegynder
04. januar 2011 - 09:43 #3
Hej

jeg kan godt forstå det er gået lidt galt for dig, du lyder som om at du er en smugle forvirret med omkring hele processen. Og det du er ved at forville dig ud i er ikke det mest simple i hele verden.

Hvis du skal have flere domæner kørende på samme webhotel så skal du have lavet det som Dandomain kalder web-i-web. altså et webhotel hvor flere domæner peger ind på hver deres sub-folder på webbet. Dette er ikke noget du selv kan sætte op, så det virker og google syntes det er godt (uden at have adgang til zonefil samt andre tweaks af selve serverens opsætning).

Men det lyder som om at hvem end du har haft fat i ved DanDomain måske har ladet sig forvirrer af dig, de er normalt yderst kompetente.

Kan du uddybe nøjagtig hvad det er du forsøger at opnå? Så skal jeg gerne se om jeg ikke kan pege dig i den rigtige retning.
Avatar billede serverservice Praktikant
04. januar 2011 - 22:04 #4
Jeg vil bare kunne adminstrere flere cms hjemmesider med databaser på samme pro webhotel.

NEj det er ret elendige support svar man får efter kl 16 og ved ikke om det er skoleelever der svarer.

En har anbefalet mig MSsql til mine mysql databaser .
En anden mener jeg kan flette alle mine databaser i samme mysql db . osv.
Enkelte ved godt hvad de taler om - så jeg er vel nødt til at sortere fårene fra bukkene inden jeg skriver til dem igen.

Jeg er ved at blive idiot af at høre på de tumper som supporterer om aftenen og jeg bliver kimet bed af mine kunder fordi lortet stadig ikke virker med flere php sider med hevr sin database .

Det er jo en standard løsning som jeg troede de kunne finde ud af - men problemet er nok at man ikke selv kan administrere de ting fra deres kontrolpanel - og har fået et tip om noget htaccess som ikke virker endnu ?

Hvis nogle kan hjælpe med hvad jeg skal gøre vil jeg gerne betale hvad det koster - jeg gider bare ikke blive ved med at købe ind fra dandomain og det så ikke er muligt alligevel

14 dage efter bestilling og jeg kan stadig ikke administrere flere domæner derinde --gaab jeg er træt af det her....

eric.jacobsen - skal jeg være ærlig forstår jeg godt du ikke vil tage imod point for de ubrugelige svar du kommer med - Du kan jo bruge samme standard svar til alle spørgsmål herinde.
"De skriver "Mulighed for tilkøb af flere domæner til samme webhotel" - så du skal vel bare finde ud af hvordan man gør det."

Og ja jeg har skrevet 38 mails nu og har stadig ikke fået endeligt svar fra dem
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2011 - 22:13 #5
hvis samtalerne med dandomain foregår i samme tone som herinde forstår jeg så udmærket behandlingen af supportsagerne.
Avatar billede Rene_Reinholdt Nybegynder
05. januar 2011 - 09:37 #6
nå nå kan vi nu ikke lige få kammer tonen alle sammen :)

Jeg vil faktisk anbefale dig at ringe til dem i stedet. Tekst er ikke altid den bedste form for kommunikation, det er meget let for folk at misforstå hinanden over mails. Derfor anbefaler jeg altid at man ringer til dem hvis det er en kompleks sag man skal have løst. Ikke fordi de ikke kan eller vil hjælpe med den slags over mail men det er ganske simpelt meget svært at hjælpe med over mail.

Jeg vil meget gerne hjælpe hvis du forklarer mig hvad du prøver at opnå og hvad du har gjort indtil nu. Det er vigtigt at du er præcis i din forklaring da selv små detaljer kan ændre markant på hvordan tingene skal laves. Skriv en god forklaring af problemet, så skal vi nok få det løst. :)

mvh
René Reinholdt
www.cyklopstudio.com
Avatar billede serverservice Praktikant
10. januar 2011 - 21:42 #7
Nå men det kan åbebart ikke lade sig gøre at styre selv fra deres fine kontrolpanel da man ikke har adgang til ret meget - så derfor blev løsningen at dandomain lavede opgaven efter længere tovtrækkeri og hvor jeg forlangte få en faktura krediteret.
Nå men 20 dage efter og vi har stadig mangler og problemer med at adminstrere 4 af de 6 hjemmesider .
Men så har vi prøvet dandomain - virkeligt professionelt :)