Avatar billede futte21 Nybegynder
03. januar 2011 - 15:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Parckard Bell W7620

Hej.

Jeg sidder med en Packard Bell W7620 bærbar(ældre sag) med tilhørende windows XP

Mit problem er den ikke kunne starte op ligepludselig en dag. (Virus formentlig)

Den er blevet formateret, når jeg prøver at bruge recovery CD ville den ikke æde den, den "hakker" i det. (Skal siges jeg har prøvet at installere en windows cd fra en anden computer, det kan den sagtens. Men ville gerne have det originale styresystem i igen)

Jeg har så forsøgt mig at kopier den ind på en anden computer og lave en kopi, hvis det nu var ridserne på cd'en der gjorde det. Men uden held.(Umiddelbart kunne den anden computer læse cd'en uden fejl)

Derudover har jeg sat et USB drev til for at læse cd'en, men jeg kan ikke få den til at boote fra USB

... Nu er jeg på BAR bund, håber nogle har forslag til en løsning! :)

Tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2011 - 16:04 #1
Windows cd fra anden computer er det samme version som din egen?
Så skulle du kunne bruge din egen nøgle.
Hvis du skal have usb til at boote fra skal det vælges i bios til førstevalg i boot rækkefølge. På nogle pcer er det del der skal trykkes på eller F1 eller 2.
Avatar billede futte21 Nybegynder
03. januar 2011 - 16:12 #2
Ved faktisk ikke om det er samme version som den anden, det ville jeg faktisk lige tjekke op på.

Der er kun "floppy, hdd, cd-rom, lan" Jeg kan ikke vælge usb :/
Avatar billede futte21 Nybegynder
03. januar 2011 - 16:23 #3
Det er desværre ikke den samme version, der er professional installeret, og har et key til home versionen :(
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2011 - 16:31 #4
Kan det tænkes dit cd drev er beskidt, så det er derfor den hakker?
Avatar billede futte21 Nybegynder
03. januar 2011 - 16:36 #5
Rensede det tidligere idag, men gav det endnu et forsøg efter du skrev, med skærm-rens det virkede utroligt nok :S .. tusinde tak !! :) du kan lige lave et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2011 - 16:49 #6
Godt det funkede. Svar kommer her