Avatar billede benneharli Juniormester
03. januar 2011 - 13:35 Der er 1 løsning

List over lokale administratorer

Jeg skal gerne bruge en liste over lokale administratorer der kun indeholder lokale brugere, og en anden liste over lokale administratorer der indeholder domæne brugere. Derudover ville det være rart at kunne identificere "Administrator" gruppen på noget andet end navnet, da det bliver lidt kompliceret at lavet en løkke for hvert navn "Administrators" gruppen kan have på forskellige sprog. Nogen idéer? Nedenstående er det jeg har nu.

            Dim MachineName As String = "." '<<< Put the PC name or IP here that you want to connect to
            Dim Admins As New DirectoryEntry("WinNT://" & MachineName & "/Administrators") 'Connect to machine
            Dim Members As Object = Admins.Invoke("Members", Nothing) 'Get members

            For Each Member As Object In CType(Members, IEnumerable)  'loop through members
                Dim CurrentMember As New DirectoryEntry(Member) 'Get directoryentry for user
                cbxUser.Items.Add(CurrentMember.Name)
            Next
Avatar billede benneharli Juniormester
18. januar 2011 - 10:36 #1
Klarede det med at filtrere på path i bruger konti.