Avatar billede Dartemis Nybegynder
03. januar 2011 - 11:38 Der er 1 kommentar

[PHP] JQ Array med indhold fra database via php ??

Hey eksperter

Har et mindre problem her..

Jeg har en kalender som har et array kaldt "Events : []"
den ser normalt sådan ud:

Events [
tid : "19:00",
start : "21-01-2009",
slut : "21-01-2011",
]

det JEG vil have den til er at hente det indhold fra databasen, så den bliver nemmere at redigere frem for man skal ind i filen for at ændre kalender info.

Jeg har indtil videre prøvet med dette:

<script type="text/javascript">
$(document).ready(function() {
    $('#calendar').fullCalendar({
      events: [<?php
                    while($row=mysql_fetch_array($query)){
                      echo '{'."<br />".'titel : "'. $row['titel'] .'",'."<br />".' start : "'. $row['dato'] .' '. $row['tid'] .'"'."<br />".'},';
                    }
                    ?>]
    })
});
</script>

HTML:
<div id="calendar" style="width: 800px;"></div>

men når jeg gør det, forsvinder kalenderen fuldstændig..

Nogle der kan hjælpe mig her ? har virkelig brug for det!
Jeg bruger JQ kalenderen "FullCalendar"

Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede HBP2 Praktikant
03. januar 2011 - 14:42 #1
Har du undersøgt om det array som genereres nu også lever op til specifikationen? Et hurtigt kig på fullCalendars hjemmeside synes at antyde at 'titel' elementet skal staves 'title'.

Måske det osse ville hjælpe at rydde op i den lange linie - det ville hvertfald gør det nemmere at overskue hvad der sker, du skriver f.eks.
  '{'."<br />".'title :"'
men det ville være nemmere at se hvad der foregår hvis du skrev det som
  '{ title :"'