Avatar billede cowfoot1 Nybegynder
03. januar 2011 - 04:23 Der er 1 løsning

ListObjects uden headers

Hej eksperter.

Jeg har et behov for en funktion hvor jeg via ODBC fra Excel til Axapta database trækker et kundenavn ud fra kundenummer 123456.

Til formålet har jeg derfor lavet nedenstående script.

Opgaven til Jer er: hvordan får jeg headers til ikke at blive hentet ind i Excel?

Resultatet er lige nu 3 celler:

NAME
Kundenavn A/S
<blank celle>

og jeg ønsker kun resultatet skal være Kundenavn A/S. - Altså uden header "NAME" og uden den blanke celle under.

Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
'

    With ActiveSheet.ListObjects.Add(SourceType:=0, Source:= _
        "ODBC;DSN=dsn;Description=dsn;UID=user;;APP=2007 Microsoft Office system;WSID=COMP1234" _
        , Destination:=Range("$A$1")).QueryTable
        .CommandText = Array( _
        "SELECT CUSTTABLE.NAME" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "FROM AX.CUSTTABLE CUSTTABLE" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "WHERE (CUSTTABLE.DATAAREAID='dat') AND (CUSTTABLE.ACCOUNTNUM='123456')" _
        )
        .RowNumbers = False
        .FillAdjacentFormulas = False
        .PreserveFormatting = True
        .RefreshOnFileOpen = False
        .BackgroundQuery = True
        .RefreshStyle = xlInsertDeleteCells
        .SavePassword = False
        .SaveData = True
        .AdjustColumnWidth = True
        .RefreshPeriod = 0
        .PreserveColumnInfo = True
        .ListObject.DisplayName = "Table_Query_from_dsn"
        .Refresh BackgroundQuery:=False
    End With
End Sub
Avatar billede cowfoot1 Nybegynder
04. januar 2012 - 10:15 #1
'lukket på grund af alder'