Avatar billede nannajohansen Nybegynder
02. januar 2011 - 20:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Gamer til 12-årig 2010

Hej, jeg har brug for en computer til min søn på snart 12 år. Han fik for 2 år siden en computer til sin fødselsdag. En bærbar computer fra Føtex. Han har lige siden klaget over, at den "lagger" hvad det så end er, og at den ikke kan klare de spil han gerne vil spille. Hero of newearth er et, og counter strike source et andet. Kan vi købe noget, der kan gøre, at pengene til computeren ikke er helt spildt? Som kan opgradere den, eller kan den kobles til en ny computer, så man kan udnytte den kraft, den gamle har?

Eller er vi, som jeg frygter, nødt til at købe en helt ny til ham? I så fald har jeg set lidt på gaming-p.c.´er i Electric city og læst lidt om dem her på eksperten. Mange af spørgsmålene er dog ret gamle, og jeg syntes stadig jeg har brug for lidt hjælp.-jeg læste dog, at det var godt at vælge en butik i nærheden, da det så ville være nemt hvis der var noget der skulle repareres.

Vi bor i skovlunde.

Hvis vi er nødt til at købe en ny: Hvilken "styrke" computer skal jeg så se efter? Og kan jeg købe noget, der ikke ruinerer os, og som vores søn kan udbygge med tiden hvis hans behov ændrer sig?

Jeg ser frem til et snarligt svar, da han snart har fødselsdag.

Med venlig hilsen Nanna.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2011 - 21:03 #1
lagger= Spillet afvikles ikke flydende som det skal.
Grunden til dette kan være at spillene er for "store" til at afvikles på pc.
Er en pc ikke systemstærk, er men nødt til at slå funktioner fra for at den får bedre vilkår. En oprydning på pc kan i nogle tilfælde hjælpe, men i dette tilfælde tror jeg det er hardwaren der er for svag. Og i en bærbar er det jo begrænset hvad man kan gøre desværre.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
02. januar 2011 - 21:04 #2
Hej Nanna

Generelt bliver bærbare computere hurtigt forældede, og det er svært at følge med. Skal du have noget du kan opgradere løbende skal du nok have en stationær.

Her kan du (nemmere end i en bærbar) udskifte enkelte dele for at opgradere maskinen.

Ellers er hverken heroes of newerth eller counter strike ikke nogle krævende spil, og hvis det har fungeret på den computer han har nu trænger den nok bare til en oprydning og/eller en formaterin.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2011 - 21:56 #3
#2
Hej, jeg har brug for en computer til min søn på snart 12 år. Han fik for 2 år siden en computer til sin fødselsdag. En bærbar computer fra Føtex. Han har lige siden klaget over, at den "lagger" hvad det så end er, og at den ikke kan klare de spil han gerne vil spille.

Læser det som at det aldrig har fungeret optimalt.

nannajohansen>
Kig efter en stationær pc.
Flere kræfter for færre penge.
Til begge spil (Uanset at de ikke kræver det vilde) vil jeg dog anbefale en decideret gamer pc, da at pc kan trække spillet, og det at det er spilbart er 2 sider af samme sag.

Hvad er budgettet og er det bærbar eller stationær i helst vil have?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2011 - 21:58 #4
Man kan ikke opgradere en bærbar pc, andet end med mere ram eller større harddisk.

Med en stationær er der næsten igen grænser for opgraderingsmuligheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2011 - 08:04 #5
Enig i #2-3 og 4.
Avatar billede alias63 Nybegynder
03. januar 2011 - 15:02 #6
Køb en stationær, kik i special butikker, som samler en PC til dig, efter behov og penge pung. www.mm-vision.dk er et alternativ.
Avatar billede nannajohansen Nybegynder
03. januar 2011 - 17:38 #7
Tak for hjælpen alle sammen. Jeg køber en stationær gamer fra MM Vision. Vi kan godt køre til Roskilde. Hvordan tildeler jeg point?
03. januar 2011 - 17:55 #8
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står.
Avatar billede nannajohansen Nybegynder
03. januar 2011 - 18:08 #9
Hej 220661. Vil du sende mig et svar, så jeg kan give dig nogle point?
Avatar billede nannajohansen Nybegynder
03. januar 2011 - 18:11 #10
Hej Gardensgaard. Vil du sende mig et svar så jeg kan give dig nogle point?
Avatar billede nannajohansen Nybegynder
03. januar 2011 - 18:12 #11
Hej john_stigers vil du skrive mig et svar så jeg kan give dig nogle point?
Avatar billede nannajohansen Nybegynder
03. januar 2011 - 18:12 #12
Hej Alias 63. Vil du skrive mig et svar, så jeg kan give dig nogle point?
Avatar billede nannajohansen Nybegynder
03. januar 2011 - 18:19 #13
Følgende var det, der hjalp mig:

At få en større viden: Jeg fandt ud af, hvad at lagge betød, jeg fik bekræftet at en stationær er bedre end en bærbar da den kan opgraderes.

samt at få anbefalet en konkret butik i nærheden som jeg ringede til, og fik god service og gode anbefalinger til at sammensætte en computer på præcis den måde vi havde brug for. Som også kan reparere og opgradere i fremtiden om nødvendigt.

Jeres svar som eksperter, der ikke prøver at sælge mig noget, er en velsignelse for man står som forbruger i diverse elektronik butikker og ved ikke, om de giver reelle råd, da de jo blot prøver at sælge deres egne butikker.

Så mange tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2011 - 19:10 #14
MM Visison er også et godt sted at handle.
Altid super og venlig service.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2011 - 09:02 #15
Nå det nåede vi andre ikke, da du lukkede før vi lagde svar.
Når man beder flere om at lægge svar skal man vente til alle har svaret, og hakket alle svar af før man accepterer og uddeler point.
Avatar billede nannajohansen Nybegynder
07. januar 2011 - 18:34 #16
Øv hvor surt. Jeg ville netop give jer 30 point hver, fordi jeg syntes I alle havde svaret så godt. Kan jeg rette op på det? Evt. ved at oprette et nyt spørgsmål?

Mvh. Nanna.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2011 - 19:42 #17
Det behøver du ikke for min skyld. Var mere en oplysning, så du ved det til en anden gang.
Nu var det jo også John_stigers der var mest "på" i tråden, så det er helt ok for mig han får de 30 point.