Avatar billede sjakalen87 Nybegynder
02. januar 2011 - 18:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Celleprogrammering

Hvis man eks. har flg. celler

A1 : D
A2 : 31

Så skal jeg have en celle (eks. B1) som viser resultatet af celle D31, men jeg skal have resultatet via celle A1 og A2

Altså ville det være noget i retning af

=A1A2 -> Ville give resulatet af celle D31 i dette tilfælde. Hvis man så ændrer enten celle A1 eller A2 ville resultatet i B1 også blive ændret.

Jeg har prøvet diverse ting som eks.

=(A1)(A2)
='A1'A2

osv. men intet virker.

Håber det giver mening og folk kan forklare mig hvordan dette gøres.
Avatar billede sjakalen87 Nybegynder
02. januar 2011 - 18:49 #1
Nu er jeg kommet så langt at ved at skrive

=A1&A2 giver mig resultatet D31, men jeg mangler at den tager resultatet fra celle D31 og ikke bare kommer med svaret D31
Avatar billede anlu Nybegynder
02. januar 2011 - 19:03 #2
Det lyder som om du har brug for INDIRECT/INDIREKTE-funktionen:

=INDIRECT(A1&A2) (engelsk version)
=INDIREKTE(A1&A2) (dk version)
Avatar billede sjakalen87 Nybegynder
02. januar 2011 - 22:50 #3
Allerførst tak for svaret.

Det var lige nøjagtig denne funktion jeg ledte efter. Nu er problemet dog lidt videre. Det nævnte jeg dog ikke i det første da jeg regnede med at dette kom til mig når jeg fik den forklaret.

Dataene skal hentes fra et andet ark i dokumentet (her kaldes arket bare for "nyt")

Dvs. Jeg skal Bruge noget der f.eks. hedder flg.

=Nyt!D31

Skal blive til flg.

=Nyt!INDIREKTE(A1&A2)

Denne virker dog ikke. :)

Skriv venligst din næste kommentar som svar (hvis du kan hjælpe mig) så jeg i det mindste kan give dig point for det første rigtige svar du gav.
Avatar billede anlu Nybegynder
02. januar 2011 - 23:26 #4
Du skal have ark-navnet med i kaldet til INDIREKTE:

=INDIREKTE("Nyt!" & A1 & A2)
Avatar billede teamchefen Nybegynder
02. januar 2011 - 23:39 #5
Hvis du i Sheet3 har den ovenstående formel fra #2 I B1, så skal Sheet3 celle D31 have værdien =Sheet1!D31, så skrives den værdi som står i Sheet1 celle D31 i Sheet3 celle B1.
Avatar billede teamchefen Nybegynder
02. januar 2011 - 23:53 #6
Hej anlu, jeg havde ikke set dit svar.
#4 sidder lige i skabet!