Avatar billede riis80 Praktikant
02. januar 2011 - 09:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere Win 7 home premium

Hej

Jeg forsøger at installere windows 7 på en ny harddisk. Jeg smed disken i en xp maskine for at gøre den tilgængelig. Men når jeg forsøger at installere siger installationen at "Windows kan ikke installeres på disk 0 partition 1. Vis detaljer" og under detaljer står der: "Windows kan ikke installeres på denne harddiskplads. Partitionerne indeholder flere dynamiske diskenheder, der ikke understøttes til installationen."

Har forsøgt både at allokere den, men kan kun gøre det som simpel disk, og at slette allokationen igen.

Har sat bios til AHCI.
02. januar 2011 - 10:06 #1
...Jeg smed disken i en xp maskine for at gøre den tilgængelig...
Det burde ikke være nødvendigt at bruge 3. parts værktøj først ?

Under instalationen skal du 100% nedlægge/rydde harddisken diverse partion(er) og - via instalations DVD'en - oprette det ønskede...
Avatar billede riis80 Praktikant
02. januar 2011 - 10:13 #2
Okay det er længe siden at jeg sidst har gjort samme nummer...

Men jeg kan ikke via installationen nedlægge/rydde harddisken. Er der andre metoder?
02. januar 2011 - 10:23 #3
... der er - så vidt jeg husker - et [Advanceret] punkt undervejs... kig lige efter...
Avatar billede 2nice Nybegynder
02. januar 2011 - 10:26 #4
Valg af Brugerdefineret installation af Windows 7 og formatering af harddisk
For at formatere harddisken under installationen af Windows 7, skal du starte, eller boote, din computer fra installationsdisken med Windows 7 eller fra USB-flashdrevet.

1.Tænd for computeren, så Windows starter normalt, indsæt installationsdisken med Windows 7 eller USB-flashdrevet, og sluk derefter for computeren.

2.Genstart computeren.

3.Tryk på en tast, når du bliver bedt om det, og følg derefter de viste instruktioner.

4.På siden Installer Windows skal du angive sprog og andre indstillinger og derefter klikke på Næste.

Hvis siden Installer Windows ikke vises, og du ikke bliver bedt om at trykke på en tast, skal du måske ændre nogle systemindstillinger. Du kan få mere at vide om dette under Starte computeren fra en Windows 7-installationsdisk eller et USB-flashdrev.

5.Klik på Jeg accepterer licensbetingelserne på siden Læs licensbetingelserne, hvis du kan acceptere licensbetingelserne. Klik derefter på Næste.

6.Klik på Brugerdefineret på siden Hvilken installationstype foretrækker du?.

7.På siden Hvor vil du installere Windows?, skal du klikke på Drevindstillinger (avanceret).

8.Klik på den partition, du ønsker at ændre, klik på den formatering, du ønsker at udføre, og følg derefter vejledningen.

9.Klik på Næste, når formateringen er afsluttet.

10.Følg vejledningen for at afslutte installationen af Windows 7, hvilket blandt andet omfatter navngivning af computeren og konfiguration af en første brugerkonto.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Installing-and-reinstalling-Windows-7#

Sådan gøres det. Held og lykke
Avatar billede riis80 Praktikant
02. januar 2011 - 10:47 #5
Problemet er at under "Avancerede indstillinger" hvor det rigtigt nok skulle være muligt at slette partitionen og formatere mm., ikke er muligt at gøre disse ting da ikonerne ikke er aktive. De er der godt nok, men det er ikke muligt at trykke på dem
Avatar billede riis80 Praktikant
02. januar 2011 - 12:01 #6
Fandt ud at windows ikke kan installere på en dynamisk disk men at den skulle ændres til en basis disk vha. f.eks. Diskpart.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc776315(WS.10).aspx

Må være kommet til at sætte disken som dynamisk da jeg havde den i XP maskinen. Så det skal man ikke gøre ... :-)