Avatar billede EveryMA Mester
31. december 2010 - 23:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

<br> efter 300 tegn

Hey.

Jeg leder efter noget der automatisk går ind i en besked og laver et break (<br>) efter 300 tegn, så den ikke bare fortsætter og smadrer min tabel.
Jeg har ikke leget meget med denne funktion, men jeg tror det noget a la:

for i AntalTegn 300

if i > 300 then
response.write "<br>"
end if

Muligvis langt fra sådan, men noget i den stil mener jeg, at jeg har set det før.
Leder i mens nogen har et svar :)
Avatar billede tjens Nybegynder
01. januar 2011 - 11:10 #1
Det lyder mere som en funktion browseren selv burde kunne håndtere:
Prøv at google css wrap og se et par eksempler.
Avatar billede EveryMA Mester
01. januar 2011 - 11:28 #2
Det hjælper desværre ikke.
Min tabel er 455 i bredden, og jeg lagde følgende kode ind:

        #td1 { white-space: normal; width:455;}

og lagde en id="td1" i min TD.

Men min tekst med sindsyg mange tegn fortsætter langt ud, så jeg bliver nød til at scroll til højre for at se det hele, hvilket ikke burde være meningen.
Avatar billede EveryMA Mester
01. januar 2011 - 11:40 #3
Det skal lige siges, at den kun fortsætter, hvis det er 1 langt ord.

F.eks.: kkkkkkkkkkkkkkkk... bare 1000 flere K'er, så fortsætter den.
Men hvis det er ord med mellemrum, så hopper den automatisk ned på næste linje f.eks:

dette er en test, også kopir den 100 gange.

En vigtig detalje, da den opfører sig som den skal, bare ikke med 1 langt sammensat ord.

- Det er i forhold til spam, så man ikke ødelægger siden ved at skrive noget sammensat.
Avatar billede kgkg Nybegynder
01. januar 2011 - 12:20 #4
Jeg bruger denne funktion, som jeg fandt på et tidspunkt. Du kan jo se om den kan klarer opgaven...

'------------------------------------------------------------------------------
' WordWrap, author: Pete Nelson weasel@ecis.com
'
' Parameters :
'  strWords - Words to add wrapping to
'  intWrapLength - Length of each "line"
'  str WrapText - Text to wrap words with, such as <br> or vbCrLf
'  blnReplaceVbCrLf - True/False, remove vbCrLf from strWords?
'
' Purpose :
'  Returns a string embedded with the strWrapText character, depending
'  on intWrapLength. Used to insert vbCrLf or <br> in large amounts of
'  text for better formatting
'
'------------------------------------------------------------------------------

Function NewWordWrap(ByVal strWords, ByVal intWrapLength, ByVal strWrapText, ByVal blnReplaceVbCrLf)

    Dim arrWords, arrTrailingCharacters, x
    Dim intRunningLength

    '*** Strip out carriage returns
    If blnReplaceVbCrLf Then
        strWords = Replace(strWords, vbCrLf, " ")
    End If

    '*** Split the words into an array using a space. The
    '*** second array just makes it easier to add the Wrap Text
    arrWords = Split(strWords, " ")
    arrTrailingCharacters = Split(strWords, " ")

    '*** Set the trailing characters for each word to a space
    For x = LBound(arrTrailingCharacters) To UBound(arrTrailingCharacters)
        arrTrailingCharacters(x) = " "
    Next

    '*** Now start looping through the words and adding the wrap text
    intRunningLength = 0

    For x = LBound(arrWords) To UBound(arrWords)

        '*** Calculate the running length of the words
        intRunningLength = intRunningLength + Len(arrWords(x) & " ")

        '*** If we're at the exact word wrap length, add the wrapping text
        '*** at the end of the current word and reset the running length
        If intRunningLength = intWrapLength Then
            arrTrailingCharacters(x) = strWrapText
            intRunningLength = 0
        End If

        '*** If we've pass the wrapping length, put the wrapping text
        '*** at the end of the previous word. Set the running length
        '*** to the length of the current word.
        If intRunningLength >= intWrapLength And x > 0 Then
            arrTrailingCharacters(x - 1) = strWrapText
            intRunningLength = Len(arrWords(x) & " ")
        End If

    Next

    '*** Build the words and the wrapping text back together and return them
    For x = LBound(arrWords) To UBound(arrWords)
        NewWordWrap = NewWordWrap & arrWords(x) & arrTrailingCharacters(x)
    Next

End Function
Avatar billede EveryMA Mester
17. januar 2011 - 21:20 #5
Hej Kgkg.
Jeg har først set dit svar nu, og har helt glemt spørgsmålet.
Jeg lagde en lås på, så man max kunne skrive 300 tegn, da mere i princippet er ligegyldig.

Men smid svar så får du point. Kan se ved hurtigt at skimte det kode du postede, at det er i den retning. Så mon ikke jeg får brug for det på et tidspunkt ? :) (Nu ved jeg hvert fald hvor det er)
Avatar billede kgkg Nybegynder
17. januar 2011 - 21:28 #6
Hermed et svar.