Avatar billede reason Nybegynder
05. januar 2000 - 14:39 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Tidspunkt

Jeg skal bruge en måde til at få et program til at udfører en funktion f.eks hver 20. minut. Kan dette gøres uden brug af timer?
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. januar 2000 - 15:03 #1
Prøv at kigge forbi http://www.planet-source-code.com - der kan du med sikkerhed finde noget der ligner!

God fornøjelse, med programmeringen!

Mvh
Overload.dk
Avatar billede tillah Nybegynder
05. januar 2000 - 16:04 #2
lav det i mIRC :^)
Don't ask hehe
Avatar billede reason Nybegynder
05. januar 2000 - 17:36 #3
"Hundreds of thousands of lines of free programming code" - det er lidt som at lede efter gratis penge! : )
Avatar billede joern Nybegynder
05. januar 2000 - 19:57 #4
Hej Reason.

Hvad har du imod timeren?  Hvis programmet ligger passivt tvivler jeg på at det er muligt.  Men hvis det af og til betjenes er det jo blot at lave en sammenligning ved "Form Aktivate".

M.v.h.  Jørn
Avatar billede reason Nybegynder
05. januar 2000 - 23:02 #5
<<Jørn
jeg har ikke noget specielt med timeren men den anden metode er mere "Computer venlig" (den bruger ikke så mange resourcer).
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. januar 2000 - 23:56 #6
Hvorfor det - det er meget simpelt... skriver URL'en ind i Address linien, venter lidt - og - klik ind på Visual Basic - klik - skrive lidt i søgefeltet... hvad er problemet?

Og hvad mener du med at "om det kan gøres uden brug af timer"??? - en timer, dvs. efter min forståelse, er netop det du gerne vil have...

i dette tilfælde er der en god en på:
1: http://www.planet-source-code.com/vb/default.asp?lngCId=4049&lngWId=1&blnFrm=true

en måske endnu bedere:
2: http://www.planet-source-code.com/vb/default.asp?lngCId=1832&lngWId=1&blnFrm=true

måske det du søger:
3: http://www.planet-source-code.com/vb/default.asp?lngCId=994&lngWId=1&blnFrm=true

og jeg kunne blive ved... - 3 (måske) gode resultater, der blot tog mig ca. 3½ min. at finde...

Mvh
Overload.dk - endnu en gang, godt jagt :)
Avatar billede joern Nybegynder
06. januar 2000 - 09:40 #7
Hej Reason.

Det er vist ikke så galt, PC-uret går under alle omstændigheder.  Når du sætter timeren til en høj værdi f.eks. 60.000 (millisekunder) og derved hvert minut tester på om format(now,"mm") /20 er et heltal, så får du det ønskede.
Skal det ikke lige være 00 20 og 40, må du lave en variabel der tæller op fra starttidspunktet for dit eget program.

http://www.sitedev.com/cooper/quicktips.html  har vist ikke været nævnt af overload.dk  :-)

M.v.h.  Jørn
Avatar billede reason Nybegynder
06. januar 2000 - 09:55 #8
jaja de ting kunne jeg godt selv ha regnet ud, men jeg tror ikke at det jeg vil kan lade sig gører  : (
Avatar billede joern Nybegynder
06. januar 2000 - 11:48 #9
Hej Reason.

Tak for point, alligevel.  På Gymnasiet, hvor jeg arbejder, har jeg lavet et "sniffer-program", der startes hver gang en elev logger sig på.  Der dannes en logfil, der indeholder antal MB på disken ved start, hvert femte minut (med en timer) og ved afslutning.  Eleverne må nemlig ikke downloade og efterlade på disken.    Programmet er ikke synligt, heller ikke på proceslinien!

På disse maskiner kører "Wintop" et program der viser hvilke programmer der er indlæst og hvor mange CPU-resurser, de anvender.  Mit ligger på 0,04 % CPU-resurser!    Jeg kan muligvis få fat i wintop og sende det til dig, hvis du ikke kan finde det hos Tucows eller lign.

M.v.h.    Jørn
Avatar billede reason Nybegynder
06. januar 2000 - 11:51 #10
okey jørn - det er lige meget med det Wintop ting men jeg tror også jeg laver mit program med en timer