Avatar billede BjarnePedersen Nybegynder
28. december 2010 - 13:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Manglende billeder i db

Jeg her en db (access 2003)med 8700 fotos som ligger eksternt (sammenkædet) og der har virket fint hidtil, men nu er den holdt op med at vise nogle af billederne, tilsyneladende tilfældigt hvilke.

Når feltet hvor de vises er opsat til billedjustering=centreret (normalt=zoom) så vises alle billeder men dem der er problemer med er nu spejlvendte....!

Billederne er ok hvis jeg ser dem alle andre steder, og hvis jeg spejlvender de billeder som der er problemer med så vises de korrekt i db.

Ved ikke hvilken vej jeg skal prøve, er der nogen der har et bud?
Avatar billede Ialocin Novice
28. december 2010 - 22:05 #1
Hej Bjarne

Prøv evt. at "ryste posen" på følgende måde:

- Klik på Tools i øverste menulinie
- Vælg Database Utilities
- Klik på Compact and Repair Database

Det har før hjulpet mig, hvis jeg har haft lidt hasard i databasen.

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede BjarnePedersen Nybegynder
28. december 2010 - 23:39 #2
Hmm.. ja det har jeg allerede prøvet, uden resultat :(

Jeg kan se at billedet er i feltet som den skal vise det i, men det er kun ca. 1 rækker pixels øverst oppe i feltet!

Mon jeg er nødt til at lave en ny db? det skulle da være muligt.. men HVORFOR.... det må da kunne rep.!!
Avatar billede BjarnePedersen Nybegynder
29. december 2010 - 17:23 #3
Jeg har konstateret at hvis jeg bruger de billeder der er problemer med i access 2003 så kan jeg ikke se dem, også selv om jeg laver en NY db med en NY formular hvor jeg indsætter billedet.

Hvis jeg derimod laver en side i Access 2007 så virker det som det skal, jeg vil bare helst IKKE opgradere fra 2003 til 2007....
Avatar billede Ialocin Novice
29. december 2010 - 22:05 #4
Hej Bjarne

Pas! ... Jeg er også helt blank ??

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede BjarnePedersen Nybegynder
04. januar 2011 - 15:15 #5
Problemet er løst, men uden at være blevet klogere.
har opgraderet databasen til 2007 hvilket løste det.