24. december 2010 - 15:22Der er
15 kommentarer og 1 løsning
Centrering af tekst i layout + foran stillet 00'er ved faktura nr.
Hej Jeg har hentet en prøve af SS, for at se om det evt. skulle være det prg. jeg skal køre regnskab i (pro ver.), men jeg er allerede støt ind i 2 problemer vedr. mit design af faktura.
Jeg har en fast tekst i bunden af faktura'en som jeg gerne vil have centreret (alt teksten), fremfor den som den nu er venstre stillet.
Derudover kan jeg ikke få SS til at acceptere 00 foran faktura nr.
er der en der kan guide mig i hvordan jeg slager de to problemer.
Mit test regnskab består af ca. 8 posteringer, og 5 vare :)
Har slet slet ikke fået andet end leget med programmet for at se om de funktioner jeg skulle bruge eksisterede.
Jeg vil ikke fornægte at man ved at exportere/importere vare listerne kan bulk opdatere priserne med fx. 6% men muligheden findes ikke ved at markere alle de vare der skal opdateres og så sige tillæg 6% som man kan i ent. ver. :(
Ikke at det skulle være det store problem at løse da, jeg bare kan koder mig en auto updater til SS der opdater prisen direkte i *.dat filen.
Jeg har ikke pt. nogle digitale vare lister fra mine grossister, modtager alt via papir.
noget der hedder Aesiras som er sådan C5-like undtagen på prisen heldigvis
her kan du for 1995,- + moms få fuld styr på dit varelager og lave de fakturaer du har lyst til - for 2.500 posteringslinier bogført. HVis du skal have lov til ubegrænset antal posteringer pr. år så koster det dobbelt op i licensanskaffelse. Hertil kommer så en årlig opdateringsudgift på 239,- + moms eller 478,- + momw.
det program er bygget i Microsoft 2005 Server Express - og så gratis at lagre data i optil 4GB
hent en gratis version på min hjemmeside for dette:
og fortsættende du kan også få det i en hostet version så du kan tilgå det fra en webbrowser overalt
Du kan leje det for 99,- henholdsvis 198,- + moms istedet for at købe licensen til programmet. (Det bliver en dårlig forretning efter den 24. lejemåned så hvis det er noget med tidshorisont så er det billigst at købe fra begyndelsen af.
Jeg vil lige prøve at kigge nærmere på SS, da der om ikke andet jo både er skrevet bøger om brugen heraf og div. fora'er der som her på eksperten har dedikere tråde til SS (hvilket er een af mine største grunde til at kigge på SS fremfor f.eks. SigmaRegnskab som er gratis Jeg har investeret i "Regnskab med SummaSummarum 3", så jeg har lidt ballast til at starte med, men jeg ender sikkert her flere gange førend at jeg er 100% fortrolig med SS.
Efter at have testet SS grundigt vil jeg så, herefter bestemme mig for om jeg skal købe en licens, og om den skal købes hos SS eller hos en forhandler som du (ser pt. ud til at prisen er den samme) så i sidste ende er det kun om jeg finder det nødvendigt med den extra support.
Men som sagt indtil videre vil jeg teste SS.
Men jeg takker for de mange forslag og den extra hjælp ;)
Har stadig ikke luret hvordan man skulle kunne centrerer en længere tekst i formular designet.
"Ved betaling efter forfaldsdato: [FELT:DATO] tilskrives rente med 1.5% pr. måned, samt et administrationsgebyr på 100,00 kr. Angiv ordre/fakturanr. og kundenr. ved korrespondance. Anmærkninger efter 8 dages godkendes ikke. [FIRMA NAVN] forbeholder sig ejendomsretten til det leverede, indtil det fulde fakturabeløb er indbetalt. "
jeg har et par fakturaeksempler med teksten midtstillet
hvordan man gør...??? Ja det er jo noget af det man får med når man handler ved en certificeret forhandler af programmet fremfor inde hos VISMA centralt. Og ja du har jo konstateret at det ikke er dyrere (men heller ikke billigere). Men servicen bilder jeg mig ind er bedre...
Vil du have sendt fakturaudskrifterne ... så må du op med en mailadresse, så jeg kan sende dem vedhæftet som pdf´ere
så send mig en mail direkte hvis du ikke vil have din mail ud i det offentlige rum
at jeg benytter lejligheden til at fortælle at jeg lige så billig (eller dyr som den centrale mulighed) kan jeg ikke lige få øje på problemet i.
Du har rejst et problem med at få centreret dine betalingsbetingelser. Det synes det er lidt svært at få til at makke ret. OK nu fortæller jeg dig så; at jeg har mere end svært ved at se hvorfor du ikke skulle handle hos mig (givet at det ikke vil koste dig mere). Normalt tager jeg kr. 400,- plus moms for at lave et fakturadesign efter et kundeønske.
Har jeg helt galt fat i noget her - eller ....????
Det var ikke ment negativt, kun at det undrede mig at man fra udviklerens side ikke giver nogle former for support, hvilket faktisk er første gang jeg oplever det på en program.
Mht. til centreringen af teksten, så er det jo kun kosmetisk og ikke noget jeg ville betale ekstra for, så hellere vælge et andet program der kan håndtere mit design. beklager men sådan er jeg, hvis ikke jeg kan få det som jeg vil så har jeg ingen kvaler med at skifte til andet :)
Men igen, jeg har som tidliger nævnt kun testet SS hurtigt på min ferie, så jeg giver det lige et par dage nu her efter jeg er kommet hjem, og har "tiden" til at nær studere programmet og funktionalitetrene i det.
Hvis jeg bestemmer mig til at benytte SS, skal jeg gerne rette henvendelse til dig for yderlige info. mm.
ok Til dit generelle om support fra programudviklers side - er der at sige; at historisk var Stoneware.dk et one man-foretagende, hvor udvikleren og ejeren ville koncentrere sin kapacitet om at forfine programmet og føje nye muligheder til.
Problemet med support blev så skudt ud til gruppen af hans certificerede forhandlere, som skulle kunne stå på mål for lidt af hvert. Det har vi hver især valgt at gøre på 10-11 forskellige måder. For mit vedkommende så har jeg en decideret webside; hvor navnet siger at det er summa og support det handler om. At jeg så blander mig her på Eksperten og på Amino - og smider lidt guldkorn - ja det tracker jo også lidt på Google.....
Men Ingenting kommer af ingenting - undtagen lommeuld som StormP sagde; så når een melder at han er på prøveversion; så hejser jeg da flaget og tilkendegiver en forventning om at en evt. handel falder i min kurv - istedet for naboens......
Jeg siger jo netop, at du får leveret 3 pdf fakturaer; dels min egen normale opsætning af betalingsbetingelser, som fylder et antal linier - venstrestillet. Og så har lavet et par udgaver med dit ønske til betingelser. Teksten er så meget/eller lidt centreret, som man kan lave på øjemål herpå skærmen. F.eks. har jeg brugt mit firmanavn og ikke dit. Det sidste ville give en lidt anden udgave af linien. Men det retter jeg gerne til i den endelige fakturadesign-fil, hvori du også finder svaret på - hvad det er som får tingene til at stå som de gør i pdf.udskrifterne.
Har jeg således givet dig troen på at det kan styres på plads; så er du velkommen til at vende tilbage for en bestilling på min side.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.