Avatar billede N00b Novice
24. december 2010 - 15:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Centrering af tekst i layout + foran stillet 00'er ved faktura nr.

Hej
Jeg har hentet en prøve af SS, for at se om det evt. skulle være det prg. jeg skal køre regnskab i (pro ver.), men jeg er allerede støt ind i 2 problemer vedr. mit design af faktura.

Jeg har en fast tekst i bunden af faktura'en som jeg gerne vil have centreret (alt teksten), fremfor den som den nu er venstre stillet.

Derudover kan jeg ikke få SS til at acceptere 00 foran faktura nr.

er der en der kan guide mig i hvordan jeg slager de to problemer.

/Rex
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
24. december 2010 - 16:16 #1
Hej

Selve centreringen af en tekst i bunden (fast tekst) kan kun du selv prøve dig frem med. Der findes ikke en centreringsfacilitet i SS.

Nej Summelum kan ikke skrive foranstillede nuller ved fakturanr. eller i det hele taget

Glædelig hanukkah til dig
Avatar billede N00b Novice
24. december 2010 - 17:16 #2
Det var sq da svagt, at SS ikke kan håndtere 00 eller centrering :(

Øv der så.

Nå uanset, så thx for svaret, og god jul til dig oxe.

Så vil jeg læne mig tilbage og nyde resten af solen her i Puerto Rico.

/Rex
Avatar billede ottobp Novice
25. december 2010 - 00:47 #3
vil  du  åbne  sagen  igen  så  kan  du da godt  få  løst  centreringsspørgsmålet

00  foran fakturanr.  som  varenr.  m.fl.  kan du  derimod ikke

mvh

otto b. petersen  certific.forhandler af  summasummarum
www.summasupport.dk
Avatar billede ottobp Novice
25. december 2010 - 11:44 #4
problemet  dit fakturanr.  kunne  du komme omkring  med dine 2 nuller  ved  at fakturaserien  startede  med  100xxx  -  thi  dit fakturanr  må  fylde  6  karakterer
Avatar billede N00b Novice
26. december 2010 - 23:52 #5
Hej Der
sry for den sene besvarelse, men havde kun købt net til 4 dage, kostede spidsen af en rumfærge at have netadgang via deres WiFi :(

Nu er jeg så tilbage i DK, og kan svare :D

Jeg kan ikke åbne tråden igen, men kan da oprette en ny tråd :)

/Rex
Avatar billede ottobp Novice
27. december 2010 - 02:01 #6
vender lige t ilbage  i  morgen

har læst  din  private besked

go natter

otto bp
Avatar billede ottobp Novice
27. december 2010 - 11:41 #7
mener  da  godt du  kan  prisjustere  i en Prof.  med  nye priser  fra  din  grossist

men  bedre  endnu  Lad  det  komme  an  på  en  prøve

send  mig  en  vareliste  fra  din  grossist  og  en  sikkerhedskopi  af  det  prøveregnskab  som  du  har  oprettet

så  triller  vi  en  prøve

du kan  sende  på  ottobp@gmail.com

hej sålænge
Avatar billede N00b Novice
27. december 2010 - 13:34 #8
Hej Otto

Mit test regnskab består af ca. 8 posteringer, og 5 vare :)

Har slet slet ikke fået andet end leget med programmet for at se om de funktioner jeg skulle bruge eksisterede.

Jeg vil ikke fornægte at man ved at exportere/importere vare listerne kan bulk opdatere priserne med fx. 6% men muligheden findes ikke ved at markere alle de vare der skal opdateres og så sige tillæg 6% som man kan i ent. ver. :(

Ikke at det skulle være det store problem at løse da, jeg bare kan koder mig en auto updater til SS der opdater prisen direkte i *.dat filen.

Jeg har ikke pt. nogle digitale vare lister fra mine grossister, modtager alt via papir.

/Rex

Avatar billede ottobp Novice
27. december 2010 - 15:46 #9
ok  Men  jeg  har så et  andet program  på  hylden

noget  der  hedder Aesiras  som  er  sådan  C5-like  undtagen  på prisen  heldigvis

her  kan  du  for  1995,- + moms  få  fuld  styr  på  dit varelager og  lave de fakturaer  du  har  lyst  til  -  for  2.500 posteringslinier  bogført.  HVis  du  skal  have  lov  til  ubegrænset  antal  posteringer pr. år  så  koster  det  dobbelt op i  licensanskaffelse.  Hertil  kommer  så  en  årlig  opdateringsudgift  på  239,- + moms  eller  478,- + momw.

det  program  er  bygget  i  Microsoft 2005 Server Express - og  så gratis  at lagre data i  optil  4GB

hent  en  gratis  version  på  min hjemmeside  for  dette:

www.webshop-plus-aesiras.dk    (thi  man  kan  nemlig  også  koble  en webshop  oveni  hvis  det er  ønsket)

mvh
Otto B Petersen
Avatar billede ottobp Novice
27. december 2010 - 15:50 #10
og  fortsættende  du  kan også  få  det  i  en  hostet version  så  du  kan  tilgå  det  fra  en  webbrowser  overalt

Du kan  leje  det  for  99,-  henholdsvis  198,-  + moms  istedet  for  at købe  licensen  til  programmet.  (Det bliver en  dårlig  forretning  efter den  24. lejemåned  så  hvis  det  er  noget  med  tidshorisont  så  er  det billigst  at købe fra begyndelsen  af.

mvh
otto bp
Avatar billede N00b Novice
27. december 2010 - 16:53 #11
Hej Otto

Jeg vil lige prøve at kigge nærmere på SS, da der om ikke andet jo både er skrevet bøger om brugen heraf og div. fora'er der som her på eksperten har dedikere tråde til SS (hvilket er een af mine største grunde til at kigge på SS fremfor f.eks. SigmaRegnskab som er gratis
Jeg har investeret i "Regnskab med SummaSummarum 3", så jeg har lidt ballast til at starte med, men jeg ender sikkert her flere gange førend at jeg er 100% fortrolig med SS.

Efter at have testet SS grundigt vil jeg så, herefter bestemme mig for om jeg skal købe en licens, og om den skal købes hos SS eller hos en forhandler som du (ser pt. ud til at prisen er den samme) så i sidste ende er det kun om jeg finder det nødvendigt med den extra support.

Men som sagt indtil videre vil jeg teste SS.

Men jeg takker for de mange forslag og den extra hjælp ;)

Har stadig ikke luret hvordan man skulle kunne centrerer en længere tekst i formular designet.

"Ved betaling efter forfaldsdato: [FELT:DATO] tilskrives rente med 1.5% pr. måned,
samt et administrationsgebyr på 100,00 kr.
Angiv ordre/fakturanr. og kundenr. ved korrespondance. Anmærkninger efter 8 dages godkendes ikke.
[FIRMA NAVN] forbeholder sig ejendomsretten til det leverede, indtil det fulde fakturabeløb er indbetalt.
"

Det er noget ledes ovenstående.
/Rex
Avatar billede ottobp Novice
27. december 2010 - 23:12 #12
jeg  har  et  par  fakturaeksempler  med teksten  midtstillet

hvordan man  gør...???  Ja  det er  jo  noget  af  det  man  får med når man handler  ved  en  certificeret forhandler af programmet  fremfor  inde hos  VISMA centralt.  Og ja  du  har  jo  konstateret  at  det  ikke  er dyrere  (men  heller ikke billigere). Men servicen bilder jeg mig ind er bedre...

Vil  du  have  sendt  fakturaudskrifterne  ...  så må du  op  med  en  mailadresse,  så  jeg  kan  sende  dem  vedhæftet som  pdf´ere

så send mig  en mail  direkte  hvis  du  ikke  vil  have  din mail  ud i  det  offentlige rum

min  er    ottobp@gmail.com
Avatar billede N00b Novice
28. december 2010 - 00:39 #13
Du kan sende til rexprivat snabela hotmail punktum com

Men at man skal handle hos en cert. forhandler for at få sin tekst centeret finder jeg mystisk :D

/Rex
Avatar billede ottobp Novice
28. december 2010 - 00:57 #14
at jeg  benytter  lejligheden  til  at  fortælle  at  jeg lige  så  billig  (eller  dyr  som  den  centrale mulighed) kan  jeg  ikke  lige  få  øje  på  problemet  i.

Du  har  rejst  et  problem  med  at  få  centreret  dine  betalingsbetingelser.  Det  synes  det  er  lidt svært at  få  til at  makke ret.  OK  nu  fortæller  jeg  dig  så;  at  jeg  har  mere  end  svært  ved  at  se  hvorfor du  ikke  skulle  handle  hos  mig  (givet  at  det ikke  vil  koste  dig mere).  Normalt  tager  jeg  kr.  400,-  plus moms  for  at  lave  et  fakturadesign  efter  et  kundeønske.

Har  jeg  helt  galt  fat  i  noget  her  -  eller  ....????
Avatar billede N00b Novice
28. december 2010 - 01:14 #15
Det var ikke ment negativt, kun at det undrede mig at man fra udviklerens side ikke giver nogle former for support, hvilket faktisk er første gang jeg oplever det på en program.

Mht. til centreringen af teksten, så er det jo kun kosmetisk og ikke noget jeg ville betale ekstra for, så hellere vælge et andet program der kan håndtere mit design.
beklager men sådan er jeg, hvis ikke jeg kan få det som jeg vil så har jeg ingen kvaler med at skifte til andet :)

Men igen, jeg har som tidliger nævnt kun testet SS hurtigt på min ferie, så jeg giver det lige et par dage nu her efter jeg er kommet hjem, og har "tiden" til at nær studere programmet og funktionalitetrene i det.

Hvis jeg bestemmer mig til at benytte SS, skal jeg gerne rette henvendelse til dig for yderlige info. mm.

/Rex
Avatar billede ottobp Novice
28. december 2010 - 01:45 #16
ok  Til dit  generelle  om  support  fra  programudviklers side - er  der  at sige;  at historisk  var  Stoneware.dk  et  one man-foretagende,  hvor udvikleren og  ejeren  ville  koncentrere sin kapacitet om at forfine programmet og føje  nye muligheder til.

Problemet  med support  blev så  skudt  ud til  gruppen  af  hans certificerede forhandlere, som  skulle  kunne  stå  på  mål  for  lidt af  hvert.  Det har vi  hver især  valgt at  gøre  på  10-11 forskellige måder.  For mit vedkommende  så  har jeg  en decideret webside;  hvor navnet  siger  at  det er  summa  og  support  det  handler  om.  At jeg  så  blander  mig  her  på Eksperten og på Amino  -  og  smider  lidt  guldkorn  -  ja  det  tracker  jo  også lidt  på  Google.....

Men  Ingenting  kommer  af  ingenting - undtagen lommeuld som StormP  sagde;  så  når  een  melder  at han er  på  prøveversion; så  hejser  jeg da  flaget  og  tilkendegiver en  forventning  om  at  en evt.  handel  falder  i  min kurv -  istedet for naboens......

Jeg  siger  jo  netop,  at  du  får  leveret  3  pdf  fakturaer;  dels  min egen normale opsætning af betalingsbetingelser,  som  fylder et antal linier  - venstrestillet.  Og så  har  lavet  et par udgaver med  dit ønske til betingelser.  Teksten  er  så meget/eller  lidt centreret, som man kan lave  på  øjemål herpå  skærmen. F.eks. har jeg brugt  mit firmanavn  og ikke dit. Det  sidste ville give en  lidt  anden udgave af linien.  Men  det retter  jeg gerne til i  den  endelige  fakturadesign-fil,  hvori  du  også  finder  svaret  på  -  hvad  det er som  får tingene til at  stå som  de gør i  pdf.udskrifterne.

Har  jeg således givet dig troen på  at  det kan styres  på  plads;  så  er  du  velkommen  til  at  vende tilbage  for en bestilling  på  min side.