Avatar billede petil Nybegynder
27. juli 2001 - 16:22 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

DropDownMenu

Jeg har været inde på echoecho.com og finde noget om DropDownMenu. Jeg fandt også hvad jeg søgte, men det virker ikke og jeg er ikke kyndig nok til at finde fejlen. Jeg arbejder ikke i frames. Sådan ser min side ud og det er i linien med \"ref=menu.choice.options[menu.choice.selectedIndex].value;\" der åbenbart er problemer.
-----------------------------------------------------
<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta http-equiv=\"Content-Language\" content=\"da\">
<title>Velkommen til Osted-Allerslev Pastorat</title>
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<script>
<!--
function land(ref, target)
{
lowtarget=target.toLowerCase();
if(lowtarget==\"_self\") {window.location=loc;}
else {if (lowtarget==\"_top\") {top.location=loc;}
else {if (lowtarget==\"_blank\") {window.open(loc);}
else {if (lowtarget==\"_parent\") {parent.location=loc;}
else {parent.frames[target].location=loc;};
}}}
}
function jump(menu)
{
ref=menu.choice.options[menu.choice.selectedIndex].value;
splitc=ref.lastIndexOf(\"*\");
target=\"\";
if (splitc!=-1)
{loc=ref.substring(0,splitc);
target=ref.substring(splitc+1,1000);}
else {loc=ref; target=\"_self\";};
if (ref !=\"\") {land(loc,target);}
}
//-->
</script>
<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"stylesheet_oap.css\">
</head>

<body background=\"images/tabbkgnd.jpg\">
<div align=\"center\">
  <center>
  <table border=\"0\" width=\"740\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
    <tr>
      <td colspan=\"3\" bgcolor=\"#800000\" width=\"967\">
        <p align=\"center\" style=\"line-height: 100%; margin-left: 3; margin-right: 3; margin-top: 5; margin-bottom: 5\"><b><font color=\"#FBEDBE\" face=\"Arial,verdana,helvetika\" size=\"4\">Osted-Allerslev Pastorat</font></b></p>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td width=\"25\"><background=\"images/tabbkgnd.jpg\"><form action=\"dummy\" method=\"post\"><span style=\"background-color: #FBEDBE\"><select name=\"Find\" size=\"1\" onChange=\"jump(this.form)\" style=\"border-style: solid; border-color: #FBEDBE\"><style=\"font-family: Arial, verdana, helvetika; font-size: 8 pt\"><option>Find</option><option value=\"osted_kirke.htm\">Osted
            Kirke</option><option value=\"allerslev_kirke.htm\">Allerslev Kirke</option></select></span></form>      <td width=\"439\"></td>
      <td width=\"99\"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td colspan=\"3\" bgcolor=\"#800000\" width=\"967\">
        <p align=\"center\" class=\"lille\" style=\"line-height: 100%; margin-top: 2; margin-bottom: 2\"><b><font color=\"#FBEDBE\" face=\"Arial,verdana,helvetika\" size=\"1\">Senest
        opdateret <!--webbot bot=\"Timestamp\" S-Type=\"EDITED\"
        S-Format=\"%d. %B %Y\" -->
        - </font><a href=\"mailto:web-master@o-a-p.dk\"><font face=\"Arial,verdana,helvetika\" size=\"1\" color=\"#FBEDBE\">web-master@o-a-p.dk</font></a><font color=\"#FBEDBE\" face=\"Arial,verdana,helvetika\" size=\"1\">
        - Skriv til os på: info@o-a-p.dk</font></b></td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>
</body>

</html>
Avatar billede olebole Juniormester
27. juli 2001 - 16:36 #1
<ole>
function land(ref, target)
{
lowtarget=target.toLowerCase();
if(lowtarget==\"_self\") {window.location=loc;}
else {if (lowtarget==\"_top\") {top.location=loc;}
else {if (lowtarget==\"_blank\") {window.open(loc);}
else {if (lowtarget==\"_parent\") {parent.location=loc;}
else {parent.frames[target].location=loc;};
}}}
}

....skal ændres til:

function land(ref, target) {
lowtarget=target.toLowerCase();
if(lowtarget==\"_self\") {window.location=loc;}
else {if (lowtarget==\"_top\") {top.location=loc;}
else {if (lowtarget==\"_blank\") {window.open(loc);}
else {if (lowtarget==\"_parent\") {parent.location=loc;}
else {parent.frames[target].location=loc;};
}

/mvh
</bole>
Avatar billede petil Nybegynder
27. juli 2001 - 23:39 #2
Der kommer en fejlmeddelelse som følger:

\"Linje: 29
Fejl: Tegnet \'}\' var ventet
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. juli 2001 - 23:43 #3
Har ikke kigget på hvad Ole ellers har lavet, men har tilføjet lidt sexy slut } - så nu skulle den være der... ;-)

    function land(ref, target) {
lowtarget=target.toLowerCase();
if(lowtarget==\"_self\") {window.location=loc;}
else {if (lowtarget==\"_top\") {top.location=loc;}
else {if (lowtarget==\"_blank\") {window.open(loc);}
else {if (lowtarget==\"_parent\") {parent.location=loc;}
else {parent.frames[target].location=loc;};
            }
Avatar billede olebole Juniormester
27. juli 2001 - 23:56 #4
petil, vil du være venlig at forklare, hvad du vil - i ord - med den funktion, der hedder land()?
Det er noget grueligt rod...ligesom min første og nikolajdu\'s vist også er det. Hvis ikke dette er rigtigt, må du give en forklaring på, hvad der skal ske:

function land(ref, target) {
lowtarget=target.toLowerCase();
if(lowtarget==\"_self\") {window.location=loc;}
else if (lowtarget==\"_top\") {top.location=loc;}
else if (lowtarget==\"_blank\") {window.open(loc);}
else if (lowtarget==\"_parent\") {parent.location=loc;}
else {parent.frames[target].location=loc;};
}

/mvh
Avatar billede petil Nybegynder
27. juli 2001 - 23:57 #5
Den gik heller ikke.

Linje: 23
Fejl: \'choice.options\' er null ikke et objekt
-------
ref=menu.choice.options[menu.choice.selectedIndex].value;
Avatar billede olebole Juniormester
27. juli 2001 - 23:58 #6
nikolajdu >>  Det gælder om at være \'sexy\'......ikke \'kinky\' ...!    =oD
Avatar billede petil Nybegynder
28. juli 2001 - 00:03 #7
Det jeg gerne vil er, at der på index-siden er en drop Down Menu hvor de besøgende kan klikke/åbne menuen og så vælge hvilken htm-side de vil gå til/blive sendt videre til.

Som jeg skrev i starten har jeg været inde på echoecho.com og finde noget om DropDownMenu. Mit eget kendskab til script kan ligge på et meget lille sted.
Avatar billede olebole Juniormester
28. juli 2001 - 00:08 #8
Se lige en gang vrøvj:

    <tr>
      <td width=\"25\"><background=\"images/tabbkgnd.jpg\">
      <form action=\"dummy\" method=\"post\">
      <span style=\"background-color: #FBEDBE\">
          <select name=\"Find\" size=\"1\" onChange=\"jump(this.form)\" style=\"border-style: solid; border-color: #FBEDBE\">
          <style=\"font-family: Arial, verdana, helvetika; font-size: 8 pt\">
              <option>Find</option>
              <option value=\"osted_kirke.htm\">Osted Kirke</option>
              <option value=\"allerslev_kirke.htm\">Allerslev Kirke</option>
          </select></span></form>
      <td width=\"439\"></td>
      <td width=\"99\"></td>
    </tr>

Hvor slutter du den <td> select\'en ligger i?
Hvad laver det vildfarene <style>-tag...?!?!
/mvh
Avatar billede petil Nybegynder
28. juli 2001 - 00:14 #9
Spørgsmål 1
\"Hvor slutter du den <td> select\'en ligger i?\"
Helt ærligt - det ved jeg ikke!

Spørgsmål 2
\"Hvad laver det vildfarene <style>-tag...?!?!\"
Det gør teksten mindre i Drop Down Menuen
Avatar billede olebole Juniormester
28. juli 2001 - 00:20 #10
Prøv dette:

<html>
<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta http-equiv=\"Content-Language\" content=\"da\">
<title>Velkommen til Osted-Allerslev Pastorat</title>
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<script language=\"JavaScript\">

function jump(menu,sel){
    if (sel.selectedIndex>0) {
        loc = sel.options[sel.selectedIndex].value;
        newWin = window.open(loc,\"newWin\");
        newWin.focus();
    }

</script>
<link rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" href=\"stylesheet_oap.css\">
</head>
<body background=\"images/tabbkgnd.jpg\">
<div align=\"center\">
  <center>
  <table border=\"0\" width=\"740\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
    <tr>
      <td colspan=\"3\" bgcolor=\"#800000\" width=\"967\">
        <p align=\"center\" style=\"line-height: 100%; margin-left: 3; margin-right: 3; margin-top: 5; margin-bottom: 5\"><b><font color=\"#FBEDBE\" face=\"Arial,verdana,helvetika\" size=\"4\">Osted-Allerslev Pastorat</font></b></p>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td width=\"25\"><background=\"images/tabbkgnd.jpg\">
      <form action=\"dummy\" method=\"post\">
          <select name=\"Find\" size=\"1\" onChange=\"jump(this.form,this)\" style=\"border-style:solid;border-color: #FBEDBE\";font-family:Arial,verdana,helvetika;font-size:8px>
              <option>Find</option>
              <option value=\"osted_kirke.htm\">Osted Kirke</option>
              <option value=\"allerslev_kirke.htm\">Allerslev Kirke</option>
          </select></form>
      </td>
      <td width=\"439\"></td>
      <td width=\"99\"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td colspan=\"3\" bgcolor=\"#800000\" width=\"967\">
        <p align=\"center\" class=\"lille\" style=\"line-height: 100%; margin-top: 2; margin-bottom: 2\"><b><font color=\"#FBEDBE\" face=\"Arial,verdana,helvetika\" size=\"1\">Senest
        opdateret <!--webbot bot=\"Timestamp\" S-Type=\"EDITED\"
        S-Format=\"%d. %B %Y\" -->
        - </font><a href=\"mailto:web-master@o-a-p.dk\"><font face=\"Arial,verdana,helvetika\" size=\"1\" color=\"#FBEDBE\">web-master@o-a-p.dk</font></a><font color=\"#FBEDBE\" face=\"Arial,verdana,helvetika\" size=\"1\">
        - Skriv til os på: info@o-a-p.dk</font></b></td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>
</body>
</html>

Avatar billede olebole Juniormester
28. juli 2001 - 00:21 #11
Det her kan du vist også slette uden fare (i din select):  border-style:solid;border-color: #FBEDBE\";
Avatar billede olebole Juniormester
28. juli 2001 - 00:23 #12
Hehe.....og kaldet behøver kun at se sådan ud:

onChange=\"jump(this)\"

...hvis funktionen ser således ud:

function jump(sel) {
    if (sel.selectedIndex>0) {
        loc = sel.options[sel.selectedIndex].value;
        newWin = window.open(loc,\"newWin\");
        newWin.focus();
    }

/mvh
Avatar billede petil Nybegynder
28. juli 2001 - 00:37 #13
Se det virkede!
Tak for i aften.
Avatar billede olebole Juniormester
28. juli 2001 - 00:49 #14
Det var rart at høre..........og i lige måde  :o)
/mvh
Avatar billede petil Nybegynder
28. juli 2001 - 15:21 #15
olebole:
En enkelt lille ting... Den side der linkes til skal åbne i samme vindue, ikke et nyt vindue - ellers er det bare perfekt.
Avatar billede petil Nybegynder
28. juli 2001 - 15:34 #16
Øh.. hvordan gør jeg?
Avatar billede olebole Juniormester
28. juli 2001 - 18:35 #17
function jump(sel) {
    if (sel.selectedIndex>0) {
        loc = sel.options[sel.selectedIndex].value;
        window.location = loc;
    }

Det bli\'r mindre og mindre  =o)
Avatar billede olebole Juniormester
28. juli 2001 - 18:39 #18
...og husk så, dit kald hedder:
  onchange=\"jump(this);\"
/mvh
Avatar billede petil Nybegynder
28. juli 2001 - 21:54 #19
Tak er kun et fattigt ord, men tak alligevel!
Avatar billede olebole Juniormester
28. juli 2001 - 22:07 #20
...anytime  :)