Avatar billede jkn83 Praktikant
22. december 2010 - 23:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprette timer med "undertimere"

Hej...

Jeg har en lidt tricky opgave foran mig som i måske kunne hjælpe med.

Skal have lavet en form for "hovedtimer"...

Eks. En bud ankommer om 2 timer 34 minutter og 20 sekunder, dette skal kunne tastes ind, da tallet varierer fra opgave til opgave... Så en type form input af timer, minutter, sekunder, der bliver lavet til en live timer der starter så snart den sendes afsted.

Så skal jeg der efter have sat timere ind til transport.
passager 1, tager 1 time 11 min 43 sekunder at nå frem til destinationen for bussen.
passager 2, tager 50 min 22 sekunder at nå frem til destinationen for bussen.
passager 3, tager 2 time 6 min 40 sekunder at nå frem til destinationen for bussen.

Transport tiderne skal trækkes fra bussen, så man kan se hvornår passagererne skal tage afsted for at ramme når bussen rammer.

Lyder det helt umuligt :D ?

Kort version...
Bussen får sat en tid, den startes og man kan se den tælle ned live (timer minutter sekunder).
Passagerne får sat deres tid ind, den sendes og differences regnes ud og den resterende tid imellem bus og passager begynder at tælle ned (timer minutter sekunder).

Nogen der er frisk på at sætte sig i gang med denne?
Avatar billede webweaver Praktikant
23. december 2010 - 00:41 #1
Det lyder som om du efterspørger en hel løsning/færdig løsning.
Der er en kategori på eksperten til det som hedder "Opgaver", hvor man kan betale sig fra det og så videre ... Husk de andre kategorier her på eksperten er hjælp til selvhjælp.

Angående selve opgaven - du kan godt lave selve formen hvor du indtaster tiden i PHP og gemme det i MySQL f. eks. Du kan også trække dem fra hinanden og hvad du nu ellers vil. Men "live nedtælling" kan ikke laves i PHP. Der skal du have fat i noget JavaScript.

Har du nogen viden omkring PHP, MySQL og JavaScript eller er du helt på bar bund?
Avatar billede jkn83 Praktikant
23. december 2010 - 01:30 #2
Det jeg har leget med er sammensætninger af tutorials, og forsøgt lidt med udvidelse der fra... Det er da blevet til et par sider efterhånden som bruges dagligt af folk... Men alt tager jo sin tid. har leget med PHP og MySQL, javascript er ikke min stærke side og bliver det aldrig...

Nu er det jo ikke første gang jeg skriver her inde, spørger efter hjælp, eller kickstart til et spørgsmål der bliver stillet... Og da jeg ikke mener det lyder som en "større" opgave, ryger den ikke under opgaver...

Anyways...

Ja jeg er klar over at man kan gemme tiden i MySQL via PHP, den del er ikke så kompliceret... Det er mere når det kommer til en tid der kører live, som der skal trækkes fra... Vil det være muligt? Eller skal alle tiderne tastes ind med det samme og så trykke på GO...

Showsource, repox og jeg selv fik leget lidt med en countdown timer der kører til den samme tid hver dag, live... Smider et billed når en der lukkes for bestillinger, og et stykke tid efter fortsætter på ny...

Det kunne jo tænkes denne kunne bruges som udgangspunkt for udbyggelse af netop min forespørgsel?

pastebin link til koden:
http://pastebin.com/5QvgmX9N
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2010 - 06:19 #3
At lave en timer i Javascript er ret lige til, især hvis du allerede har koden liggende.
Du skal bare sørge for at få sat "mål"-tidspunktet for timeren, som så bliver omregnet til et unix timestamp (sekunder siden d. 1 januar 1970).

Men jeg vil råde dig til at poste inde i Javascript kategorien i stedet, da live-timers hovedsageligt bliver lavet der i, med mindre du vil over i flash eller lignende :-)
Avatar billede majbom Novice
23. december 2010 - 08:03 #4
hvis du har nedtællingen er det vel bare at få genereret de tidspunkter for hovedtimer og undertimere med php - eller har jeg misforstået noget?
Avatar billede jkn83 Praktikant
23. december 2010 - 11:17 #5
splazz, det er korrekt :)
men har stirret mig blind i det efterhånden... og kan sku ikke lige få den til at funke...

Nok mest fordi jeg har en fast timer pt i scriptet der siger 13:30 og det skal jo så laves om til et input fra brugeres... altså en form med input text, der gemmer den nye tid og sætter countdown i gang...

Det er hvert fald sådan jeg lige ser det...
Yderligere kommer der jo så nogle undertimere der skal udregnes efter den før satte countdown, hvad forskellen er og så lave dem til en counter... Eh ja :D

Men som sagt, er stået lidt af med ideer...
Avatar billede jkn83 Praktikant
07. marts 2013 - 10:42 #6
lukkes...