Avatar billede netkravler Nybegynder
21. december 2010 - 16:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

stirre mig blind igen igen

skal ha fundet en måde at påføre i som en variabel på et
document.getElementById

scriptet skal kører et ukendt antal gange. jeg skal sikre mig at summen af de pågældende felter ikke overskrider 1/5 af værdien på et andet felt.

<script type="text/javascript">

function testsum(antal){

var a = antal

for (i = 0; i <= a; i++)
{

var ft = document.getElementById("ft"+i).value;
var st = document.getElementById("st"+i).value;
var bs = document.getElementById("bs"+i).value;
var af = document.getElementById("af"+i).value;
var lf = document.getElementById("lf"+i).value;
var uf = document.getElementById("uf"+i).value;

if(ft+ st + bs + af + lf + uf > document.getElementById("timer"+i).value/5){

alert('Der er en fejl ved posten i række '+ i +' summen giver mere end '+document.getElementById("timer"+i).value/5);
}
document.form1.submit();

}
</script>

God jul til jer alle i vintersneen
Avatar billede majbom Novice
21. december 2010 - 17:28 #1
prøv at smid dine talvariabler (dem du bruger i dine regnestykker) igennem parseInt inde du regner med dem...
Avatar billede netkravler Nybegynder
21. december 2010 - 17:47 #2
Den melder denne fejl (Et objekt er obligatorisk
) jeg ved at så længe der er records i DB så er der mindst et textfelt der hedder ft1 næste hedder ft2 ft3 osv. det har jeg tjekket i koderne, så selve objektet mangler ikke. det må være ref til det som jeg har kludret i. Vist for længe imellem jeg sidder med det :-)

var ft = document.getElementById("ft"+i).value;

scriptet skal få linien til at ref sådan her

var ft = document.getElementById("ft1").value;

og næste gange den loopes

var ft = document.getElementById("ft2").value;

tror problemet ligger i hvor jeg sætter det i ind. jeg har prøvet alle mulige løsninger :-)
Avatar billede majbom Novice
21. december 2010 - 17:57 #3
kan du se i kilden at felterne hedder det ønskede?

kan man se siden?
Avatar billede netkravler Nybegynder
21. december 2010 - 18:19 #4
Felterne hedder det ønskede, så det er ikke der problemet ligger. siden er loginbeskyttet ikke offentlig. Det er en kommunal side. :-)

Siderne bliver genereret med ASP. og felterne får fortløbende numre. Det ligger i scriptet, det bliver lige pludselig så man tager sig til hovedet og siger doooh, hvordan kunne jeg overse det :-). men fejlen ligger ikke i de ASP gen felter, de har både id og navn med det samme som det scriptet forsøger at kalde.
Avatar billede majbom Novice
21. december 2010 - 18:58 #5
du skriver at der er et felt der hedder ft1, ft2 og ft3 - vil det sige at der ikke er nogen der hedder ft0?
Avatar billede netkravler Nybegynder
21. december 2010 - 21:58 #6
Der er ingen ft0. starter den ved 0 et loop :-O.

Så er det sikkert der problevet ligger :-)
Avatar billede majbom Novice
21. december 2010 - 22:39 #7
når du skriver:

for (i = 0; i <= a; i++)

starter den naturligvis med at i=0 :)

hvis dit første element hedder ft1, skal du så skrive:

for (i = 1; i <= a; i++)

:)
Avatar billede netkravler Nybegynder
22. december 2010 - 09:20 #8
Selvfølgelig, sad og så efter alt mulig andet :-) men nu virker den som den skal, den ser nu sådan ud, den kommer så med fejlene på række i en alertbox.

<script type="text/javascript">

function testsum(antal){

var a = antal

var themessage = "Der er følgende fejl på siden:";

for (i = 1; i <= a; i++)
{

var ft = document.getElementById("ft"+i).value;
var st = document.getElementById("st"+i).value;
var bs = document.getElementById("bs"+i).value;
var af = document.getElementById("af"+i).value;
var lf = document.getElementById("lf"+i).value;
var uf = document.getElementById("uf"+i).value;

if(((ft*1)+(st*1)+(bs*1)+(af*1)+(lf*1)+(uf*1)) != document.getElementById("timer"+i).value/5){

themessage = themessage +"\n\n"+"Ved posten i række "+ i +" giver summen ikke "+document.getElementById("timer"+i).value/5;

}}

if (themessage == "Der er følgende fejl på siden:") {
document.form1.submit();
}
else {
alert(themessage);
return false;

}
</script>

Hvordan tildeler jeg dig de point som jeg har udlovet som "dusør" fedt du ikke bare kom med løsningen, men sparkede mig i den rigtige retning, det er sådan det skal være. :-)

Hvor stærk er du i alm. ASP.
Avatar billede majbom Novice
22. december 2010 - 09:58 #9
jeg smider et svar som du accepterer, så får jeg "dusøren" :)

meget slap ;)
Avatar billede majbom Novice
22. december 2010 - 10:28 #10
tfp :)