Avatar billede WPCS Nybegynder
20. december 2010 - 16:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

iPhone 4 - Google Calender

Nogen der kender noget til iPhone 4 og Google Calender?

Hvorfor kan man ikke få lov at se de forskellige farvede mapper oprettet, men kun selve 'hovedmappen'?
Avatar billede sorents Nybegynder
20. december 2010 - 18:02 #1
Du skal åbne m.google.com for at konfigurere hvilke kalendre der skal vises på din iPhone. Følg anvisningerne der.

/Søren
Avatar billede WPCS Nybegynder
20. december 2010 - 20:10 #2
Ja, det løste dele af problemet. Men man kan stadig ikke placere ny begivenhed i særskilt mappe.
Avatar billede sorents Nybegynder
20. december 2010 - 20:31 #3
Jeg går ud fra at du ønsker at konfigurere din gmail kalender til at virke i iCal på iPhone, således at du kan tilføje/fjerne/redigere begivenheder direkte på din iPhone.

Når du snakker om mapper, så mener du vel selve under-kalenderne, eksempelvis "Arbejde", "Skole", "Privat" - som kan have forskellige farver?

Det eneste der desværre ikke kan lade sig gøre er, at kalenderne kan have samme farve på din iPhone som de er konfigureret til direkte på google.com. Man kan ikke engang ændre farverne manuelt på iPhone. Desværre.

Udførlig løsning:
1. Følg anvisningen til at synce iPhonen til google exchange: http://www.google.com/support/mobile/bin/answer.py?answer=138740&topic=14252
2. Åben m.google.com/sync
3. Tryk "Ændre sprog" og ændre til "Engelsk (US)"
4. Tryk "Sign in with your Google Account".
5. Indtast email og password... tryk "Sign in".
6. Tryk på "iPhone"
7. Vælg hvilke kalendere der skal synce

/Søren
Avatar billede sorents Nybegynder
20. december 2010 - 20:32 #4
bemærk at m.google.com/sync skal åbnes med din iPhone
Avatar billede WPCS Nybegynder
21. december 2010 - 16:12 #5
Lad os antage vi har denne kontakt.xxx@gmail.com som hovedmail/mappe

dertil har vi mapperne:

Nu vil konen med sin iPhone oprette en ny begivenhed i undermappen 2, der omhandler hende. Men det kan hun IKKE. hun kan kun oprette en begivenhed i hovedmappen kontakt.xxx...

på en HTC kan man sagtens tildele de forskellige aftaler de forskellige undermapper.
Avatar billede sorents Nybegynder
21. december 2010 - 16:41 #6
WPCS, jeg antager at jeg skal forstå "Mapper" som forskellige kalendre?

Under en given gmail konto x@gmail.dk, kan man have forskellige kalendre, eksempelvis "Privat", "Arbejde", "Skole". Derudover kan man abonnere på andres kalender, eksempelvis "Fælles", som kunne være din kones og din fælles kalender. Alt dette ordnes direkte på google.com.
- Hvis ikke det er dét du mener med "mapper", så forstår jeg ikke.

Så ønsker I at have adgang til disse kalendre på en iPhone, med mulighed for at tilføje/fjerne/slette begivenheder i de enkelte kalendre. Til dette kan man følge anvisningerne i min kommentar ovenfor. I kan så på m.google.com/sync angive hvilke kalendre på den aktuelle google konto (x@gmail.com), der skal synce.

På din iPhone i "Kalender" kan du så igen vælge hvilke kalendre på de synkroniserede konti der skal vises. Tilsvarende kan du, når du opretter en ny begivenhed, vælge hvilken kalender, begivenheden skal oprettes i.

Jeg bruger det selv med fælles-kalender på arbejdet - smertefrit.

Hvis ikke det hjalp, så er du nødt til at udpensle dit problem lidt mere?
Avatar billede WPCS Nybegynder
21. december 2010 - 17:20 #7
Så fandt jeg vist endelig ud af det, men det var noget langhåret!

1) Nu spiller det ikke længere sammen med den almindelig Kalender i iP?
2) Man SKAL være på nettet for at kunne oprette beskeder, da den foregår via Google App jeg har downloadet.

Det fungerer, men det er godt nok besværligt. Tak for din tålmodighed, sorents. Du får point!!
Avatar billede WPCS Nybegynder
21. december 2010 - 17:22 #8
jeg fik IKKE lov at åbne siden m.google.com/sync? Sikkerhedsmæssige årsager sagde den... og videre dirigerede mig til en side hvor jeg kunne hente en app...
Avatar billede WPCS Nybegynder
06. marts 2011 - 12:46 #9
lukker