Avatar billede rundt_om Nybegynder
20. december 2010 - 16:11 Der er 3 kommentarer

Form-problem i IE8

HEj.

Ved afsendelse af en form, laver jeg nedenstående tjeck, der enabler alle alle felter i min formular, så værdierne kan sendes med. Funktionen virker fint i alle browsere, på nær IE8.

<form name="xxx" action="xxx.asp" onSubmit="return EnableForm(xxx);" method="post">

<script type="text/javascript">
function EnableForm(formnavn){
  objElems = formnavn.elements;
  for(i=0;i<objElems.length;i++){
    objElems[i].disabled = false;
  }
</script>

Nogen ideer til, hvad det kan være?
Avatar billede webblaster2011 Nybegynder
21. december 2010 - 09:06 #1
Hvad er det for nogle html elementer du vil disable er det kun input felter eller..

hvis du bruger jquery bibliotek, virker det også i IE8 når man enabler og disabler. så vil din kode se sådan her ud

$('.sendbuttonclass).click(function(){

      $(':input').each(function(){
        $(this).removeAttr('disabled');
      });
Avatar billede webblaster2011 Nybegynder
21. december 2010 - 09:09 #2
og efter du har fjernet "disabled" skal du så lige sende form'en af sted :)  $('#xxx').submit(); og bruge id="xxx" istedet for name="xxx"
Avatar billede rundt_om Nybegynder
21. december 2010 - 10:29 #3
Ja da... selvfølgelig er jQuery løsningen på alle verdens problemer :)

Smider du et svar, så jeg kan gi point?