Avatar billede Droa Seniormester
20. december 2010 - 14:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

multidomain server med ssh

Jeg har en masse domainer på en og samme server, da det var lettere at administrerer.. nu sidder jeg så med det problem, at alle adresser, har ssh adgang til min server.. jeg gad godt brgrænse det til et domain navn (hoved domainet)

eksempelvis: (domain -> ip -> status)

domain1.tld -> 100.200.110.220 -> Adgang til SSH
domain2.tld -> 100.200.110.220 -> Afvist til SSH
domain3.tld -> 100.200.110.220 -> Afvist til SSH
domain4.tld -> 100.200.110.220 -> Advist til SSH
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. december 2010 - 15:29 #1
ssh adgang er jo "bare" en shell adgang til din server.
Og det kører ikke på domæne, men på ip.
At det så er domænet de logger på med, det skyldes jo blot domænet bliver oversat til en ip.
Men du kan vel begrænse brugernes adgang, hvis det er hvad du ønsker.
Avatar billede Droa Seniormester
21. december 2010 - 09:24 #2
jeg tænkte vis man kunne begrænse det med en firewall, eller noget lignene, så porten kun er åbnen, vis man f.eks kommer igennem et domaine, og ikke via en ip
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. december 2010 - 09:46 #3
Men problemet er jo, at folk kommer via ip.
Også selvom de skriver domæne 1, domæne 2 eller domæne 3.
ssh ved ikke hvad der kommer.
Bare at en client gerne vil snakke med en server på ip adressen.
Avatar billede Droa Seniormester
03. april 2011 - 14:42 #4
tror det er på tide jeg lukker, jeg fik jo svaret, men desværre havde jeg glemt tråden
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. april 2011 - 15:23 #5
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. april 2011 - 15:30 #6
Takker for point.