Avatar billede kras Nybegynder
20. december 2010 - 12:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med XML

Hej

Jeg har problemer med at vise det xml-response jeg får ud fra følgende kode. XML'en bliver vist i kilden, men bliver ikke skrevet ud på siden, så det kan trækkes via et ajax script. Jeg kunne forestille mig, at det er min response.write den er gal med. Nogen der kan hjælpe?

<%
Response.Buffer = True

URLToXML = "http://www.google.com/ig/api?weather=Valby, Denmark&hl=da"

Response.Charset = "UTF-8"

Set xmlHttp = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.3.0")
xmlHttp.Open "GET", URLToXML, false
xmlHttp.Send()
RSSXML = xmlHttp.ResponseText

Set xmlDOM = Server.CreateObject("MSXML2.DomDocument.3.0")
xmlDOM.async = True
xmlDOM.validateOnParse = False
xmlDom.resolveExternals = False

If not xmlDOM.LoadXml(RSSXML) Then
ErrorMessage = "Can not load XML:" & vbCRLF & xmlDOM.parseError.reason & vbCRLF & ErrorMessage
End If

Response.Write RSSXML

%>
Avatar billede keysersoze Guru
20. december 2010 - 13:15 #1
mit gæt er at dokumentet tolkes som tekst eller html og ikke xml - indsæt dette i din linje 3;

response.ContentType = "text/xml"
Avatar billede kras Nybegynder
20. december 2010 - 13:50 #2
Det var simpelthen det!

Tusind tak - smider du et svar? :)
Avatar billede keysersoze Guru
20. december 2010 - 18:23 #3
svar :)