Avatar billede itmouse Nybegynder
20. december 2010 - 00:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

You don't have permission to access /login.system/< on this server.

Hej, jeg har fulgt en guide på nettet omkring et lille loginsystem baseret på PHP og mysql.

Jeg får dennefejl når jeg kører scriptet: "You don't have permission to access /login.system/< on this server."

Det er som om der er noget galt her:
<form id="form1" name="form1" method="post" action="<? echo $PHP_SELF; ?>">

Ved ikke helt, måske en kan hjælpe?
Tak.

--------------------------------------------------
<?
// Use session variable on this page. This function must put on the top of page.
session_start();

////// Logout Section. Delete all session variable.
session_destroy();

$message="";

////// Login Section.
$Login=$_POST['Login'];
if($Login){ // If clicked on Login button.
$username=$_POST['username'];
$md5_password=md5($_POST['password']); // Encrypt password with md5() function.

// Connect database.
$host="localhost"; // Host name.
$db_user="root"; // MySQL username.
$db_password=""; // MySQL password.
$database="agnvig_1"; // Database name.
mysql_connect($host,$db_user,$db_password);
mysql_select_db($database);

// Check matching of username and password.
$result=mysql_query("select * from admin where username='$username' and password='$md5_password'");
if(mysql_num_rows($result)!='0'){ // If match.
session_register("username"); // Craete session username.
header("location:main.php"); // Re-direct to main.php
exit;
}else{ // If not match.
$message="--- Incorrect Username or Password ---";
}

} // End Login authorize check.
?>

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<? echo $message; ?>
<form id="form1" name="form1" method="post" action="<? echo $PHP_SELF; ?>">
<table>
<tr>
<td>User : </td>
<td><input name="username" type="text" id="username" /></td>
</tr>
<tr>
<td>Password : </td>
<td><input name="password" type="password" id="password" /></td>
</tr>
</table>
<input name="Login" type="submit" id="Login" value="Login" />
</form>
</body>
</html>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. december 2010 - 00:54 #1
At bruge
  session_register("username");
tyder på meget gammel kode. Du skal i steder for
  $_SESSION['username']=$username;

Og din er kode er formentlig åben for SQL-injection, så lad være med at lægge den på nettet lige nu.
Avatar billede itmouse Nybegynder
20. december 2010 - 21:33 #2
Oh ok.

Hvordan sikre jeg den egentlig imod SQL-injection?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. december 2010 - 21:59 #3
Det er en længere historie

1) Default indstilling i PHP er nu om dage, at der ikke automatisk sættes \ foran ' i input. Der er webhoteller, der bruger den nye indstilling, men ikke alle. http://php.net/manual/en/security.magicquotes.php

2) Derfor skal (kan - der er andre muligheder) man fjerne \-ere, hvis de er sat ind automatisk:  http://dk.php.net/manual/en/function.get-magic-quotes-gpc.php

3) Dernæst skal man i SQL bruge parameters, fx mysqli: http://php.net/manual/en/book.mysqli.php

Man med fordel glemme bøger, artikler og tutorials, der ikke tager højde for ovenstående.
Avatar billede itmouse Nybegynder
21. december 2010 - 23:09 #4
Tak for hjælpen bare smid et svar
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. december 2010 - 23:35 #5
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede itmouse Nybegynder
15. maj 2011 - 18:12 #6
lukker