Avatar billede sokken Nybegynder
19. december 2010 - 20:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formmail hvor felt selv henter oplysning fra databasen

Jeg har fundet en formmail, hvor feltet "by" automatisk udfyldes, når man indtaster "postnr".

Den virker bare ikke, så der må enten mangle noget eller være en fejl.

Jeg har oprettet databasen med postnr og by.

Koden jeg har, ser sådan her ud:

<?php

require("function/db.php");
sql_connect();
if (isset($_POST['send'])) {
    $postnr = $_POST['postnr'];
    $query = mysql_query("SELECT * FROM MinDatabase WHERE postnr=$postnr");
    $data = mysql_fetch_array($query);
    $by = $data['by'];
    $postnr = $data['postnr'];
}
sql_close();
?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">

<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
    <meta name="author" content="" />

<title></title>
</head>

<body>
<br>
    <table>
<tr>
        <td>Navn:</td>
        <td><input type="text" name="navn" size=30 maxlength=75></td>
</tr>
<tr>
        <td>Adresse:</td>
        <td><input type="text" name="adresse" size=30 maxlength=75><br /></td>
</tr>
<tr>
        <td>Postnr.:</td>
        <td><input type="text" name="postnr" size=5 maxlength=10></td>
</tr>
<tr>
        <td>By:</td>
        <td><input type="text" name="by" size=10 maxlength=30></td>
</tr>
</table>

    <input type="submit"  value="send">

</body>

</html>

Det må gerne være forklaret ret tydeligt, for jeg er begynder og ikke helt inde i det med at hente oplysninger fra databasen.
Avatar billede decoon Nybegynder
19. december 2010 - 21:06 #1
Du mangler en <form> til at sende dine dataer.

For at din kode automatisk skal udfylde by når du indtaster postnr. skal du bruge AJAX fx(JavaScript+PHP). PHP kan ikke løbende opdaterer informationerne på din side, uden Javascript.

Hvis den skal gøre det efter du har trykket send, så burde din kode virke hvis din database er fyldt ud med alle postnr. samt by navne.
Avatar billede sokken Nybegynder
09. januar 2012 - 22:07 #2
svar
Avatar billede sokken Nybegynder
10. januar 2012 - 09:56 #3
Det er bare så super. Det virker perfekt, og en rigtig god forklaring du kom med.

Tak for hjælpen.