Avatar billede scarface335 Nybegynder
18. december 2010 - 08:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Net view error 53

Hej.

Jeg er ved at koble en WD tv live hub på mit netværk, kan bare ikke få den til at se mine shares, som jeg ellers sagtens kan se på andre computere, nå men jeg har fulgt en del guides, den ene skrive at jeg skal åbne en dos prompt og skrive "net view" for at se hvilke devices der er på mit netværk, jeg kører windows 7 x64(64 bit). På både min stationær og bærbar får jeg fejlen System error 53 når jeg skriver net view, nogen der ved noget om hvad det kan sskyldes :)
Avatar billede Techwork Praktikant
18. december 2010 - 12:08 #1
Nu ved jeg ikke meget om WD tv live hub, men med hensyn til net view commandoen, mangler du vel at angive et computernavn f.eks.
"net view \\Windows7" hvor Windows7 skal erstates med navnet på den computer du vil se shares på. Det kan være en fordel hvis de computere der skal dele netværks resourcer er i samme workgroup. Ved ikke om det kan angives på din WD box.
Avatar billede scarface335 Nybegynder
19. december 2010 - 08:23 #2
Nej det er jo nemlig at hvis du ikke angiver noget bagefter, ser du alle de server der er shares på i dit netværk, hvorefter du så kan bruger net view \\servername, udfra den liste du fik med net view, men har løst problemet, nulstillede min Netgear  router også virkede det, så det må være en indstilling jeg har lavet der i.